[software-liber] Re: dvs sau tu?

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Mie Apr 29 16:47:21 EEST 2009

Jani, este o gravă nepolitețe să te adresezi cu „tu” cititorului
site-ului, din simplul motiv că nu toți am fost colegi de grădiniță.   :-(

Vă rog să rețineți că oamenii NU SUNT EGALI (altfel decât în fața legii)
- în ciuda ideii comunist-egalitariste c;-are ni s-a inculcat timp de 80
de ani, făcându-ne să credem că toți oamenii locuiesc la bloc, joacă
table pe banca din față și se trag de șireturi.

Nu suntem egali nici ca vârstă, nici ca inteligență, nici ca poziție
socială și bani, nici ca educație, nici ca drepturi, nici ca fizic...

Într-o comunitate, putem fi prieteni și colaboratori, putem fi deschiși
în discuții și „open-minded”, dar trebuie să ne cunoaștem poziția
proprie. Putem să ne spunem pe nume și să ne vorbim cu „tu”, dar e bine
să facem acest lucru doar după ce ni se permite explicit.

Este o mare mitocănie să mă adresez altfel decât cu „Dumneavoastră” unei
persoane de vârsta tatălui meu sau altfel decât cu „Alteța Voastră” unui
prințese de sânge. Personal, n-am să comit greșeala asta.  ;-)

Numai bine,
Răzvan