[software-liber] Re: dvs sau tu?

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mie Apr 29 16:59:10 EEST 2009

2009/4/29 Răzvan Sandu <razvan.sandu la zando.ro>

> Jani, este o gravă nepolitețe să te adresezi cu „tu” cititorului site-ului,
> din simplul motiv că nu toți am fost colegi de grădiniță.   :-(
>
> Vă rog să rețineți că oamenii NU SUNT EGALI (altfel decât în fața legii) -
> în ciuda ideii comunist-egalitariste c;-are ni s-a inculcat timp de 80 de
> ani, făcându-ne să credem că toți oamenii locuiesc la bloc, joacă table pe
> banca din față și se trag de șireturi.

IMHO Oamenii sunt egali in mult mai multe decat in fata legii dar asta lasam
pentru un alt flame-war ;)

Eu cred ca adresarea cu tu nu zice nimic de cat de egali sau diferiti sunt
oamenii. Zice doar tu/dvs, cel caruia i se adreseaza urmatoarele, nimic mai
mult decat o conventie, iar vorbitorii de alte limbi unde e doar una sau mai
multe forme de adresare se descurca si ei pe lumea asta.

Iar din ce zici mai jos in mail sa inteleg ca unii oameni sunt superiori si
de fapt de aceea trebuie sa li se adreseze cu dvs? Asta mi se pare cel putin
la fel de
nasol ca ce zici de ce au facut comunistii. E o formalitate. Daca sunt
destui care se supara ca sunt adresati cu tu, e ok sa avem dvs pe site.

Dar nu are nici o logica, e pur irationala (in cazul tau traume istorice, la
altii nevoia de a se arata superiori fata de ce mai tineri sau mai
neexperimentati, saraci, prosti etc)

Esenta intrebarii era e conventia aceasta asa de inradacinata incat si in
mediul online trebuie sa ai grija sa nu cumva sa jignesti pe cineva
adresandui-te
ca de la om la om? :)

Ironic, din experienta proprie persoanele care pretindeau sa li se adreseze
formal primeau respectul (cel real nu cel afisat) cel mai putin, iar cele
care ziceau ia-ma la pertu erau mult mai apreciate.

Jani