[GSL] Cursuri certificate de Linux

Doru Ilasi doruilasi la gmail.com
Dum Aug 9 13:01:36 EEST 2009

Mișu Moldovan wrote:
> Alexandru Szasz <alexxed la gmail.com> a scris:

> Din câte știu, pentru a putea fi angajat ca administrator nu e neapărat
> nevoie de „acte în regulă”, te poate angaja și ca student, nu-i
> problemă. Asta din experiența mea în branșa asta, lucrez din 2006 ca
> admin de rețea și anul trecut am participat la interviuri pe vremea
> când căutam să înlocuim un admin ce a plecat. În schimb, dacă vrei să
> funcționezi ca persoană fizică autorizată (PFA) într-un asemenea post,
> trebuie să fi terminat o facultate cu profil IT ori să fi fost angajat
> ca administrator de rețea cel puțin doi ani.

> [...]
Opinie personală (nu am calificare în ocupația "inspector resurse umane") :

Deprinderea operării cu un instrument specific (linux, windows, CISCO,
etc.) nu are legătură cu certificarea unei profesii.
Conform COR (http://www.dsclex.ro/ocupatii/cor2.htm) încadrarea
administratorului de sistem în clasificarea ocupațiilor este 3122 -
Tehnicieni-operatori echipamente calcul pentru care sunt suficiente
studii medii TIC.

Prin urmare orice curs sau specializare urmate în afara cadrului
stabilit de ministerul învățământului nu are de ce să solicite vre-o
recunoaștere pentru că nu recalifică sau certifică nimic dpdv
profesional precum o face un liceu sau o facultate.

Dacă îți dorești ca un curs anume să ajungă să fie discutat și admis în
programa școlară ca un garant al unor abilități sau deprinderi fie te
adresezi unei catedre și îi convingi, fie ministerului, fie unor
instituții precum ECDL
(http://www.ecdl.com/programmes/index.jsp?p=102&n=308).

Oricum ar fi, ține te rog cont că dacă discutăm de "curs" + "profesie" e
neapărat să fii imparțial la tehnologie : va fi curs de administrare de
sistem și nu curs de administrare de sistem Linux.

Alte locuri interesante : http://www.oercommons.org/ sau http://cnx.org/.
Doru