[GSL] ministerul comunicatiilor si microsoft

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Mar Aug 18 20:15:00 EEST 2009

Ioan Calin Borcoman wrote:
> [...]
>
> Contractul cu Microsoft este pentru 2009-2012. Nu stiu ce criterii de
> evaluare au cei din ministere, dar probabil pilotul ar trebui sa fie
> functional la inceputul lui 2011 ca sa poata fi evaluat pana in 2012,
> cand expira contractul actual.
>
> Se stie de ce soft au nevoie ministerele? Ce 'requirements' au? Ce
> anume nu merge decat pe MS? Daca programele lipsa se pot porta, cat ar
> dura si cat ar costa portarea?
>
> Eu nu am nici informatii, nici relatii, dar mi-ar placea sa lucrez la
> un astfel de proiect. In caz ca se intreaba cineva de ce am pornit

Chiar mă întreb, Ionutz, în ce fel ai vrea să lucrezi la un astfel de
proiect: muncă voluntară, angajat, colaborator, ... ?  Dă, te rog,
nis,te detalii.

În câteva cuvinte încerc să explic situat,ia cunoscută mie până acum.

Pe lângă multe proiecte începute în ultimii 10 ani, s,i multe îngropate
odată cu schimbarea site-ului s,i a numelui din MCTI în MCSI, ministerul
insistă în acest an s,i cu altele, de la "oras,ul digital" ( ex.
http://www.mediafax.ro/social/targu-mures-primul-oras-digital-din-romania-3857089
) până la un "Silicon Valley" de România (
http://www.marketwatch.ro/articol/5119/MCSI_vrea_interoperabilitate/ ) .

De bază rămâne eRomania, <http://www.romania.gov.ro/> care se vrea un
mare portal s,i pentru care se vor cheltui sume foarte mari de bani. S-a
demarat deja o licitat,ie care a fost s,i anulată după câteva zile !
Găsit,i pe net multe documentt,ii s,i comentarii.

O altă licitat,ie se pregătes,te pentru "Platforma pentru integrarea
serviciilor de e-guvernare in Sistemul Electronic National (SEN)" , al
cărui caiet de sarcini îl găsit,i aici:
http://docs.google.com/fileview?id=0B33eKhOVEE6-MWFmOGMzMjItYjk4MC00NGY1LWE5NjctYzU3MzBiYWQxYTcx&hl=en

Deci, la bază, s-ar găsi SEN-SDK (
http://www.e-guvernare.ro/sdk/ro/DocumentatieSDK/index.html ) ! Cum se
poate obt,ine interoperabilitate cu as,a ceva, pentru mine rămâne un
mister; am pus întrebări s,i la ASSI, s,i la minister, s,i ... niciun
răspuns !

Cum este văzută interoperabilitatea acolo "sus", reiese foarte bine din
fraza de încheiere a articolului de mai sus:
> "Am o adresa de la Consiliul Concurentei prin care mi se pune in
> vedere ca in urmatorii ani sa realizam conditiile pentru utilizarea
> solutiilor open-source, in asa fel incat sa stim ca intr-o perioada de
> cativa ani Guvernul Romaniei se va putea conecta cu orice alt operator."
!

Consiliul Concurent,ei, Consiliul Europei ... ! Impunere, făcut doar
de-a sila ! S,i noi ? Parcă mai spuneam că am putea face câte ceva !

O să alătur un mesaj ce l-am trimis s,i pe lista TIC-Lobby, cu o
întâmplare concretă pe această temă . Pun pe seama perioadei de concedii
faptul că n-a avut încă nicio react,ie !

Îmi pare tare rău că n-am apucat să comentăm aceste lucruri la FLOSS
Camp 2009; mi-as, fi dorit mult să pot veni, dar ... Poate la anul. Sau
poate se organizează s,i unul de iarnă !?
O bună ocazie pentru a ne putea întâlni va fi chiar săptămâna viitoare
la Arad - Castelul Macea, la "Seminarul Linux s,i Medii Virtuale de
Instruire 2009 " (
http://proinfo.uvvg.ro/index.php?%20%20%20%20option=com_content&view=article&id=52&Itemid=29
).
Sper să venit,i cât mai mult,i !