[GSL] Răspuns și note asupra Proiectului eBook

Volodia Macovei volodia la archlinux.ro
Joi Aug 20 22:04:44 EEST 2009

> Există deja astfel de documentație: http://producingoss.com/ Cu ce vine în
> plus proiectul GSL?  --   . ..: Lucian

Nu prea văd legătura, Lucian...
Acest eBook pe ca vrem să îl facem are altă perspectivă. Așa cum scrie și în
proiect, baza acestei construcții este structurată pe comunitatea românească
open-source și pe proiectele românești. Vrem ca oricine este interesat sau
numai curios să afle că există comunități bine structurate de software liber
în România, că există foarte mulți profesioniști, de diverse niveluri care
contribuie constant la sursele deschise (nu numai pe plan intern), care sunt
aceste comunități, ce fac ele, cu ce oameni, care sunt proiectele mari la
care participă români... Asta pe de-o parte, ca o imagine mai în detaliu a
software-ului liber în România.

Apoi, vrem ca oricine este interesat să înțeleagă bine ce înseamnă licențele
și licențierea în această zonă de care ne ocupăm, a software-ului liber
(lucruri pe care, sinceri să fim și fără să supăr pe nimeni, nu le prea știu
foarte mulți, inclusiv din comunitatea noastră). Mai vrem să aducem în fața
oamenilor interesați de acest fenomen principalele distribuții folosite la
noi, mai ales acelea care au și comunități specifice organizate în România.
Vom mai vorbi despre software liber și educație, despre software liber și
mediul de afaceri și alte câteva lucruri pe care o să le așezăm cap la cap.

Tocmai de aceea am invitat toate comunitățile să participe la proiect, să
iși prezinte structurile și activitatea... Pentru că, în afara
comunităților, oamenii știu extrem de puțin despre o mișcare totuși destul
de puternică - cum este cea open-source. Trebuie să eliminăm baubaul de
deasupra sistemelor Linux si BSD, baubau creat tot de faptul ca nu am gasit
noi resurse de a-i informa pe ceilalti si ne-a placut sa ne consideram o
specie mai aparte... Asta in cateva cuvinte...

Acolo unde mi-a dat legatura nu este nimic din toate astea... Tocmai de
aceea, proiectul nostru este altceva...

Multumesc pentru interes si tie si celorlalti si astept sa continuam
discutiile pentru a reusi sa punem la punct un proiect serios si util
tuturor...
--
Just be brothers in Arch!