[GSL] Note asupra observațiilor la Proiectul eBook

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Vin Aug 21 13:44:01 EEST 2009

On 08/21/2009 01:34 PM, Stas SUSHKOV wrote:

> Ce ziceți să o lăsăm mai moale cu discuțiile generaliste și, de exemplu,
> să începem crearea unei liste concrete cu ce software trebuie inclus în
> eBook (kernel-ul de linux va fi prezent cu siguranță pe-acolo,
> altceva?).

Firefox *trebuie* sa fie acolo, pentru ca este cel mai stralucitor
exemplu de succes al unei aplicatii libere.

De asemenea, OpenOffice.org trebuie sa fie in lista pentru ca este un
proiect foarte important, util si cu succes semnificativ.

Raminind in sfera aplicatiilor de birou, desi stiu ca printre noi sint
fani inraiti :p ai produselor Adobe, eu as introduce si GIMP, Inkscape
si poate Scribus.

As ocoli Pidgin, pentru ca nu se adreseaza primar acestei categorii de
utilizatori.

Mi se pare important de prezentat si aplicatiile mai "corporatiste",
servere de baze de date ca MySQL si PostgreSQL, impreuna cu PHP si
Apache, care completeaza stack-ul LAMP.

Raminind in sfera infrastructurii internetului, ar trebui amintit ca
aceasta este cladita pe servere DNS si de mail libere.

Mai putem adauga multe altele, dar s-ar putea ca o lista mica cu nume
mari sa fie mai efectiva pentru o brosura de 5-6 pagini.