[GSL] Proiect eBook Software Liber

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Vin Aug 21 20:02:21 EEST 2009

Tibi Turbureanu wrote:

> Într-adevăr, s-a discutat despre o carte pentru promovarea programelor
> libere în rândul utilizatorilor. Grupul țintă al „Producing OSS” este
> grupul dezvoltatorilor.

De acord cu demersul și cu observațiile ulterioare. Ar mai fi una
importantă aici: trebuie "țintiți" și dezvoltatorii !

Eu cred că la acest capitol se stă cel mai rău în România. Toată lumea e
preocupată, dela primul progrămior cu 100 linii de cod, să și-l
protejeze/închidă !

Ce s-ar putea face ? O carte separată, un colțișor aici sau ignorați ?
Poate că programatorii ar trebui să fi ințeles singuri avantajele OSS,
mai ales în unele domenii, dar nu cred că este așa. Ei sunt cei care fac
aplicații specifice pentru ministru, director, secretară, contabilă, ...
Și acești utilizatori (sau șefi) vor refuza în continuare să folosească
Linux atâta vreme cât aplicațiile lor nu merg decât pe Windows.

Da, e nevoie de o educație în spiritul libertății, deschiderii și
implicării. Și nu în sensul gratuității ! Echilibrul cerere - ofertă se
va atinge dela sine pe piață, dar într-un timp mai scurt și cu beneficii
pentru cât mai multă lume dacă reușim mai degrabă această deschidere de
ochi și de minți.

I F