[GSL] Proiect eBook Software Liber

Doru Ilasi doruilasi la gmail.com
Sm Aug 22 00:28:46 EEST 2009

2009/8/21 Ioan Fericel <mirabit la gmail.com>

> [...]
> grupul dezvoltatorilor.
>

> De acord cu demersul și cu observațiile ulterioare. Ar mai fi una
> importantă aici: trebuie "țintiți" și dezvoltatorii !
>
> Eu cred că la acest capitol se stă cel mai rău în România. Toată lumea e
> preocupată, dela primul progrămior cu 100 linii de cod, să și-l
> protejeze/închidă !
>
> Ce s-ar putea face ? O carte separată, un colțișor aici sau ignorați ?
> Poate că programatorii ar trebui să fi ințeles singuri avantajele OSS, mai
> ales în unele domenii, dar nu cred că este așa.

Aici am de zis ceva : fiecare din noi suntem liberi să alegem. Nu ne opreşte
nimeni.

> Ei sunt cei care fac aplicații specifice pentru ministru,

Discutabil. În ASSI (agenţie care avea totuşi puterea şi căderea să schimbe
ceva) lucrează şi pricepuţi în corporate şi politică. Sunt "încuiaţi" facând
aluzie la seria Harry Potter.

director, secretară, contabilă, ... Și acești utilizatori (sau șefi) vor
> refuza în continuare să folosească Linux atâta vreme cât aplicațiile lor nu
> merg decât pe Windows.

Am semnalat încă de la Elberatica 2007 lipsa nu de aplicaţii ci de medii de
dezvoltare rapide de aplicaţii de baze de date pe linux. "Fără acestea lumea
de afaceri va avea doar o parte din necesar şi e singurul lucru care
lipseşte"  - aşa credeam la acea vreme. Tot la acea vreme aveam deja în
piaţă o instalare mare funcţională integral pe linux (traiască wine). Acum
avem două. Şi în loc să ne gândim cu mare mândrie profesională la cum să
compilăm nativ pe linux noi ne întrebăm cum să găsim resurse să facem acele
minunate programe de raportare MF să meargă pe linux. Ca să putem migra toţi
clienţii pe linux (+wine).

Da, e nevoie de o educație în spiritul libertății, deschiderii și
> implicării. Și nu în sensul gratuității ! Echilibrul cerere - ofertă se va
> atinge dela sine pe piață, dar într-un timp mai scurt și cu beneficii pentru
> cât mai multă lume dacă reușim mai degrabă această deschidere de ochi și de
> minți.

Tehnologiile proprietare constituie instrumentul principal de cultură a unei
forţe de muncă de calitate îndoielnică şi total lipsită de spiritul
comunităţii şi colaborării.
Ce bună e aşa zisa "criză" ; până nu deunăzi în tot arealul
angajat/angajator toţi habitau brownian în mica respectiv marea goană după
valori pecuniare artificiale. Azi auzim tot mai des (dacă nu cumva peste
tot) "m-am săturat". Va mai dura un pic până când oamenii îşi vor aduna
atenţia către ceea ce îi defineşte ca oameni.

Da, cum bine ai semnalat Ioan,  libertatea, deschiderea şi implicarea aduc
beneficii la care o corporaţie doar visează.
Trebuie însă să ne obişnuim cu gândul că nu e pentru toată lumea pentru că
nu toată lumea poate. Noi trebuie să ne adresăm consumatorilor de comunitate
nu să încercăm din răsputeri să devenim "eligibili" pe criterii de-a dreptul
strâmbe. De câte ori scrieţi ceva gândiţi că publicul nostru ţintă nu
dansează în mod haotic şi repetat în clubul Bamboo.

Doru