[GSL] Proiect eBook Software Liber

Ioan Calin Borcoman iborco la gmail.com
Sâm Aug 22 10:12:42 EEST 2009

Cu dezvoltatorul e dificil - multi o sa asculte la ce zic cei din jur
- ca trebuie sa stie C#, Silverlight, MSQL Server, Adobe Photoshop si
3ds Max sau Maya. Si o sa foloseasca sculele astea. Si o sa le zica
celor din jur ca asta se cere si asta trebuie folosit. Producand un
cerc vicios.

Nu stiu daca ar trebui un ebook separat sau un capitol redus pentru
dezvoltatorii de software liber. Probabil un capitol redus e mai bun,
intrucat o carte va trebui sa fie prea mare ca sa acopere 'fair'
optunile existente si nu va mai fi terminata niciodata. Noi nu avem un
MSDN si cu asta gata, s-a incheiat distractia.

Pentru programatori probabil ar trebui specificat ca e recomandabil sa
nu foloseasca Mono si Moonlight (cu linkuri la RMS si GNU), ca exista
compilatoare/interpretoare pentru multe (toate) limbaje de programare
(C, C++, Java, Perl, Python, Ruby, Bash, PHP, Lisp, etc), multe
librarii disponibile si ce avantaje/dezavantaje aduce o distributie
pentru un programator (librarii/compilatoare precompilate dar mai
vechi versus compilare din surse of latest & greatest), ce licente
sunt recomandate pentru software nou si de ce (eu folosesc AGPL, de
exemplu, pentru tot ce am facut in ultima vreme), poate si ceva despre
modelele de business adoptate de casele de software care distribuie
software multilicense FLOSS/prorpietar (distribui software
dual/multilicense, cu una din licente proprietara si nu accept
patchuri din exterior, decat daca cei care le trimit semneaza un doco
care permite firmei sa distribuie codul respectiv si cu licenta
proprietara; ar trebui specificat si faptul ca oricine poate insa face
un fork la un moment dat si continua sa dezvolte softul respectiv
folosind doar varianta FLOSS).

Ma opresc, ca vad ca limbarnitza :D

Cheers,

Ionutz