[GSL] Proiect eBook Software Liber

Sm Aug 22 13:37:37 EEST 2009

On Sat,22.Aug.09, 13:12:31, Ioan Calin Borcoman wrote:

> La fel precum si OOXML este liber.

> Eu vad ca AGPL este acum in Main. Daca stii ceva nou de actualitate
> diferit de asta, as fi curios sa citesc si eu.

Da, este în 'main' (nici nu am pretins altceva), dar au existat
obiecții. Scuze, nu am timp acum să găsesc legături, dar discuțiile se
găsesc în arhiva listei debian-legal de la lists.debian.org.

> Dap, asta e o veche poveste pe care nu o inteleg - daca nu iti place
> licenta care e problema? Pur si simplu nu folosesti libraria
> respectiva! Singurii care se opun sunt cei care vor soft proprietar
> sau care spera sa-si vanda la un moment dat softul ca proprietar. Si

Cred că nu înțelegi care au fost obiecțiile din Debian. Anumite clauze
din AGPL sunt la limita de a fi interpretate ca non-libere, cu atât mai
mult cu cât niște formulări nu sunt foarte clare și FSF nici nu a
răspuns la solicitările de clarificări.

> eu am stat multa vreme in dubiu daca sa folosesc Qt in loc de GTK
> inainte ca Qt sa ajunga si LGPL, ca ma gandeam ca poate, intr-o buna
> zi, o sa-mi vand softul si n-o sa pot face asta ca n-am cumparat
> licenta comerciala de Qt4. Dupa multe zile de framantari am realizat
> ca treaba cu 'poate o sa-l vand odata' este o chestie mioritica (toti
> ne visam patroni, nu?) si ca Qt cu GPL este perfect ok pentru micul
> meu program pe care o sa fiu fericit daca mi-l folosesc 10 oameni,
> daramite sa mi-l includa vreo distributie.

Eu sunt cu totul pentru GPL, LGPL, MIT/Expat și alte licențe libere "cu
tradiție". Din păcate chiar FSF (care printre altele promovează ideea de
neproliferare a licențelor, deși tot crează licențe noi) a scris licențe
care nu sunt chiar așa de libere și aici mă refer de exemplu la GFDL cu
părți invariabile (și asta cu atât mai mult cu cât GPL se pretează
foarte bine la documentație și nu era necesar să inventeze o licență
dedicată).

Salutări,
Andrei
--
Dacă aveți probleme cu afișarea diacriticelor trebuie să vă actualizați
fonturile. Vedeți http://wiki.debian.org/L10N/Romanian/Lenny/Notes pentru