[GSL] UTF8

Sâm Aug 22 17:07:59 EEST 2009

On Sat, Aug 22, 2009 at 08:25:39AM -0400, rs wrote:
> Se pare că lista este setată pe iso-8859-2, atât la email cât și la
> afișare pe web prin interfața de la liste.softwareliber.ro.

Am discutat cu Alex Szasz și cu Ștefaniu Criste la un moment dat. Mai jos
este în linii mari soluția aplicată pe liste.ceata.org (încă jos, mulțumită
Politehnicii).

Putem continua în privat pentru rezolvarea problemei.

**

Văd că în continuare mesajele trimise în text plan pe listă se văd
aiurea (dacă conțin caractere UTF-8 ș, ț, etc.)
http://liste.softwareliber.ro/pipermail/gsl/2009-June/002753.html
Atenție, doar cele în text plan. Cele html care vin direct cu atentul
de utf-8 arată corect:
http://liste.softwareliber.ro/pipermail/gsl/2009-June/002754.html

Nu am găsit comenzile exact pe care le-am dat anul trecut dar m-am
uitat după modificări, din aduceri aminte. Mesajul de la care am
pornit a fost ăsta:
http://mail.python.org/pipermail/mailman-users/2007-September/058475.html

În primul rând, limba listei trebuie să fie Romanian ca să ia
configurările pentru Ro.
Apoi, sunt două fișiere importante (pe Ubuntu Server):
  * /usr/lib/mailman/Mailman/Defaults.py (atașat)
  * aici add_language blabla Romanian, utf-8 nu iso-8859-2
  * /var/lib/mailman/messages/ro/LC_MESSAGES/mailman.po (atașat)
  * aici schimbat charset=utf-8
  * apoi generat binarul .mo

Restartat demonul /etc/init.d/mailman. Ar trebui să arate corect
utf-8 noile pagini de arhivă.

Pentru cele vechi s-ar putea să fie nevoie de un utilitar iso-8859-2
to utf-8 pentru .htmlurile generate sau pur și simplu regenerată
arhiva, folosind mailman. Asta e o pagină veche de probă :-P
http://liste.softwareliber.ro/pipermail/gsl/2009-June/002753.html

Pot să ajut la probleme apărute pe parcurs.

Tibi