[GSL] Ajutor de la expertii Scribus

Cristian Secară orice la secarica.ro
Lun Aug 31 23:01:54 EEST 2009

On Mon, 31 Aug 2009 21:58:28 +0300, Cristian Secară wrote:

Ceva am omis aici:

> [...]

Cred că ați nimert un aranjament de caractere românesc care așa direct
este US English, iar caracterele românești se obțin cu AltGr.

Nu știu corespondența ca nume a aranjementelor de caractere ale
tastaturilor de limbă română din Linux, dar în tot cazul ar trebui să
fie vreo 5:
- standardizat, cu caractere românești accesibile direct:
  - cu ș și ț cu virgule (cele corecte)
  - cu ş și ţ cu sedile (compatibil)
(în Windows asta corespunde cu asta
http://www.secarica.ro/kbdro_help_romanian_standard_ro.pdf )
- standardizat, cu caractere românești accesibile prin AltGr:
  - cu ș și ț cu virgule (cele corecte)
  - cu ş și ţ cu sedile (compatibil)
(în Windows asta corespunde cu asta
http://www.secarica.ro/kbdro_help_romanian_programmers_ro.pdf )
- nestandardizat, pe modelul din Windows antic, cu ş și ţ doar cu sedile
(în Windows asta corespunde cu asta
http://www.secarica.ro/kbdro_help_microsoft_romanian_legacy_ro.pdf )

Poate știe cineva să spună care cum e ca nume.
De asemenea în Linux este greșită abordarea cu numele tastaturilor,
pentru că face referire la țară și nu la limbă.

Cristi

--
Cristian Secară
http://www.secarica.ro/