[GSL] Salvați MySQL!

Adi Roiban adi la roiban.ro
Mie Dec 30 14:05:33 EET 2009

În data de Mi, 30-12-2009 la 11:46 +0200, Tibi Turbureanu a scris:
> La mulți ani vouă și lui MySQL!
>
> Dacă folosiți (administrați) MySQL, ajutați la salvarea MySQL din mâinile
> lui Oracle, corporația ce își simte monopolul, obținut cu baza sa de date
> proprietară, din ce în ce mai amenințat de ambițiosul MySQL!
[citation needed] De unde și până unde, Oracle are monopol pe bazele de
date?

> Să nu credeți că-i faceți o favoare lui Monty semnând! Ne *asumăm* un
> drept ca cetățeni români și europeni și obligația de a ajuta baza de
> date liberă care ne-a ajutat și ne ajută constant!
Codul MySQL este GPL și va rămâne așa iar MySQL nu este singurul sistem
de baze de date liber.

Acum 1 an MySQL AB a fost liberă să vândă MySQL pentru a recupera
investiția și nimeni nu a comentat nimic. După un an, Sun are probleme
și vrea să își recupereze investiția. De ce acum Sun nu mai este liberă
să vândă MySQL?
Sun putea să facă din MySql exact ce se insinuează acum că Oracle ar
vrea să facă.
De ce nu v-ați trezit să comentați și să salvați MySQL acum un an?

> Semnând, înseamnă că vrei să existe în continuare un MySQL liber,
> numele MySQL, echipa MySQL și inovațiile MySQL, sub conducerea unei
> alte companii cu intenții bune. Oracle nu vrea decât să înăbușe
> concurența!

[citation needed] Există dovezi cum că Oracle nu are „intenții bune”?
De ce aruncați cu pietre în Oracle?

Din 2005 când Oracle a cumpărat InnoDB eu am văzut doar o creștere în
popularitate a acestui storage engine.

MySQL și Oracle DB sunt produse care se adresează unor segmente
diferite.
Nu folosești Oracle pentru a ține un blog sau 10.000 de bloguri și nici
MySQL pentru a ține baza de date a unei bănci cu 10.000 de tranzacții pe
secundă.

Pentru a vă mai descreții frunțile eu vă invit să urmăriți o satiră
despre marile corporații care ne vor răul:
http://www.southparkstudios.com/episodes/103595

Un an nou fericit!

--
Adi Roiban