[GSL] Salvați MySQL!

Mie Dec 30 18:00:12 EET 2009

On Wed, Dec 30, 2009 at 02:05:33PM +0200, Adi Roiban wrote:
> În data de Mi, 30-12-2009 la 11:46 +0200, Tibi Turbureanu a scris:

> [citation needed] De unde și până unde, Oracle are monopol pe bazele de
> date?

Am adăugat câteva referințe la publicații digitale.

> Codul MySQL este GPL

Putem începe argumentarea cu secțiunea „GPL nu este răspunsul”, care în
niciun caz nu blamează GPL, altfel mă duc acasă și-mi las șapca de suporter
GNU, FSF, GPL. :-)

> și va rămâne așa

Poți garanta? La fel ai fi putut garanta și pentru SourceForge?

> iar MySQL nu este singurul sistem de baze de date liber.

Ne permitem pierderi și mergem pe cantitate?

> Acum 1 an MySQL AB a fost liberă să vândă MySQL pentru a recupera
> investiția și nimeni nu a comentat nimic.

Putea cineva comenta contra? Avea vreun motiv?

Oricum, într-o economie de piață, dacă ești sentimental și refuzi
oferte bune, scad acțiunile și până la urmă tot o vinzi, pe preț
de nimic.

> După un an, Sun are probleme
> și vrea să își recupereze investiția. De ce acum Sun nu mai este liberă
> să vândă MySQL?

Este liberă. Dar Oracle trebuie să țină cont de piețele principale
de desfacere. Iar UE este îngrijorată că această achiziție va avea
efecte negative pe piața bazelor de date. E evident conflictul de
interese!

> Sun putea să facă din MySql exact ce se insinuează acum că Oracle ar
> vrea să facă.

Sun și-a eliberat multe dintre tehnologiile proprii, avea experiența
cu programele libere și mai mult, intenții bune, avea grijă de
comunitate și contribuia consistent la alte programe libere.

Nu se poate compara Sun, dupa mulți, cel mai mare contribuitor la programe
libere, cu Oracle, magnatul proprietar echivalent lui Microsoft pe
piața bazelor de date.

> De ce nu v-ați trezit să comentați și să salvați MySQL acum un an?

Nu era niciun conflict de interese atunci. Dovadă că MySQL a (mai) mers.
Monty a depus eforturi susținute pentru a pregăti echipa Sun, pentru a
lăsa lucrurile în ordine. A fost apreciat asta de Sun în comunicate de
presă. Planificaseră să stea 3 luni, dar a stat 7 luni[4].

Dar nu Monty este subiectul aici și nu are rost să-l apărăm sau să-l
incriminăm. Subiectul este Oracle și interesele evidente, de a-și
elimina concurentul prin achiziție și subdezvoltare, etc. în
continuare.

Secțiunea „Întrebări frecvente: Oracle și Sun”[5] argumentează mai
bine decât mine.

> [citation needed] Există dovezi cum că Oracle nu are „intenții bune”?
> De ce aruncați cu pietre în Oracle?

Nimeni nu vrea să lovească Oracle. Oracle vrea să lovească MySQL. E
o diferență considerabilă, argumentată în secțiunea „Lupul la stână”[6].

> Din 2005 când Oracle a cumpărat InnoDB eu am văzut doar o creștere în
> popularitate a acestui storage engine.

Nu am cum comenta aici, pentru că nu sunt informat. Poate ajută Zdnet[1].

„Last week, for instance,  Business Week reported that Oracle is trying
to end the threat by buying open source competitors. It owns InnoDB,
popular for injecting data into mySQL. It’s reportedly after Zend,
JBOSS and Sleepycat.”

> MySQL și Oracle DB sunt produse care se adresează unor segmente
> diferite.

Da, până acum câțiva ani era adevărat, dar MySQL a început să ia din
clienții lui Oracle. Argumentarea este în secțiunea „Funcțional,
scalabil, credibil”[7].

> Nu folosești Oracle pentru a ține un blog sau 10.000 de bloguri și nici
> MySQL pentru a ține baza de date a unei bănci cu 10.000 de tranzacții pe
> secundă.

E decizia ta dacă folosești MySQL sau Oracle. Eu cred că ai folosi(t)
mai mult MySQL decât Oracle (dacă l-ai folosit vreodată).

În secțiunea[7] se arată că Google, ONU, Facebook, bănci și instituții
folosesc MySQL.

> Pentru a vă mai descreții frunțile eu vă invit să urmăriți o satiră
> despre marile corporații care ne vor răul:
> http://www.southparkstudios.com/episodes/103595

Nu-mi merge cu Swfdec sau Gnash.

Oricum, mie mi se pare că e semn bun că discutăm aceste aspecte, până
la urmă campania este în primul rând de informare. Dar cred că cei
înscriși pe listă au folosit și folosesc mult MySQL. V-ați gândit la
a vă arăta recunoștința pentru proiectul MySQL și echipa lui?

Acum avem șansa, să semnăm petiția! Să arătăm că românilor le pasă :-)

Tibi

[1] http://blogs.zdnet.com/open-source/?p=569
[2] http://www.theregister.co.uk/2009/09/03/oracle_sun_merger_investigation/
[3] http://www.ideas2o.com/web/is-oracle-building-a-data-base-monopoly-by-accquiring-sun-for-78-billion