[GSL] Salvați MySQL!

Joi Dec 31 10:27:39 EET 2009

On Wed, Dec 30, 2009 at 08:04:10PM +0200, Alexandru Szasz wrote:
> Tibi, eu vrând-nevrând am urmărit subiectul ăsta pe diverse canale de
> comunicare și pe toate era o parte ca tine și o parte ca Adi Roiban.
>
> Din câte știu eu codul sursă MySQL este sub licența GPL.
> Marca MySQL este proprietate privată.
> Monty a început MariaDB ca o branșă a codului MySQL.
>
> Ori sunt eu naiv, ori nu văd problema.
>
> Din moment ce MariaDB sau orice altă branșă ce se va naște din codul
> MySQL va fi GPL, nu va putea trece lumea la MariaDB sau alte variante
> pentru a continua să primească actualizări de securitate măcar ?

> [...]

Discutăm acum de întreprinderi. MySQL a ajuns în stadiul să poată
adresa afaceri mari. De ce credeți că a fost interesat Sun și atât de
interesat este acum Oracle dacă MySQL este doar o bază de date pentru
Internet?

S-ar putea să mai treacă ani până o ramură/branșă sau alt program va
ajunge aici.

Codul actual este liber și protejat. Codul actual nu are nevoie de
salvare, ci viitorul lui MySQL.

S-ar putea să gândesc naiv, dar până la urmă, pe cine credem aici, pe
proprietarul Oracle sau pe UE care a respins brevetele pe programe și
pe cel mai important contribuitor al lui MySQL?

Semnați petiția: http://helpmysql.org/ro/petition

Tibi