[GSL] Salvați MySQL!

Joi Dec 31 11:30:37 EET 2009

On Wed,30.Dec.09, 18:00:12, Tibi Turbureanu wrote:

> Acum avem șansa, să semnăm petiția! Să arătăm că românilor le pasă :-)

Tibi,

Felicitări pentru implicare :) Totuși eu NU voi semna petiția și am să
încerc să explic de ce.

Faptul că MySQL este acum „proprietatea” Oracle poate avea mai multe
consecințe:

1. Oracle abandonează dezvoltarea

Istoria arată că atunci când un software liber cu suficienți utilizatori
a fost abandonat de dezvoltatori, dezvoltarea a fost preluată de alți
utilizatori/dezvoltatori. Ulterior acel software s-a dezvoltat astfel
încât a devenit cel mai popular în domeniu. Vorbesc aici de serverul web
Apache

2. Tot codul nou este trecut sub licență proprietară

Conducătorul unui proiect software foarte important pentru sistemele de
operare libere a încercat această cale. Rezultatul a fost că în decurs
de câteva luni acel proiect a fost abandonat de ceilalți dezvoltatori,
care au migrat la un alt proiect similar, mai puțin cunoscut la acea
vreme. De aceea acum folosim Xorg, iar XFree86 este pe cale să fie dat
uitării.

3. Oracle nu abandonează dezvoltarea, dar calitatea scade, încet dar
constant

De fapt, în opinia mea asta ar fi cea mai eficientă metodă pentru Oracle
să „îngroape” MySQL, pentru că orice mișcare subită ar atrage prea multă
atenție. Posibile rezultate ar fi cel de la 1. sau cel de la 4.

4. Într-un fel sau altul Oracle chiar reușește să distrugă definitiv și
irevocabil MySQL și orice clonă care ar putea să-i ia locul.

Am prea puțină experiență cu baze de date ca să pot să mă pronunț, dar
am citit multe opinii potrivit cărora PostgreSQL ar fi mai bun și multe
aplicații care necesită un server de baze de date au fost scrise din
start să le suporte pe amândouă. Celelalte vor putea fi portate și
dezvoltatorii vor învăța (încă o dată) să programeze cât mai portabil și
să nu depindă prea mult de facilități specifice unei platforme.

Probabil că se mai pot scrie diverse scenarii similare, dar în final mai
este un detaliu de luat în considerare: Oracle nu este o organizație
non-profit, ei trebuie să producă bani, iar MySQL produce bani ACUM. De
ce să distrugi un produs viabil, doar ca să faci loc unui alt produs
care nici măcar nu se adresează aceluiași segment de piață?

Eu cred că principalul competitor pentru Oracle a fost și rămâne
Microsoft (și eventual PostgreSQL), iar cu achiziția MySQL, Oracle poate
să concureze cu ei la orice nivel.

E posibil ca MySQL să piardă din „piață” pe partea dominată de Oracle,
dar din câte îmi aduc eu aminte MySQL a fost creat tocmai pentru
aplicații mai „ușoare” care NU necesitau toate facilitățile oferite de
baze de date mai „grele” și se lăudau cu asta în documentație. Între
timp MySQL a cam luat în greutate :-/

Iar utilizatorii de la acel nivel, dacă chiar au ales MySQL pentru că
era software liber (poate Google sau UNO), au în continuare opțiunea să
migreze la PostgreSQL.

Îți doresc ție și tuturor celorlalți care au avut răbdarea să citească
până aici un An Nou plin de realizări :)

Andrei
--
http://yetanotherpersonal.blogspot.com/2009/09/neticheta-in-vremurile-noastre.html
Un ataşament non-text a fost şters...