[software-liber] Re: Rezumat intalnire 4.02.2008

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Joi Feb 5 11:06:35 EET 2009

Jani Monoses wrote:

> Nu stiu cum e cu statutul de membru in asociatie (si daca e diferit de
> membru fondator, pe care ar fi bine sa-i tinem la minimul legal sa avem
> cat mai putina birocratie), dar daca trebuie hartogarie pt ca un nou
> venit sa intre in asociatie zic ca nu ar trebui legat de calitatea de
> membru al sl.ro <http://sl.ro> si de dreptul de vot.

Nu cred ca hirtogaria pentru acceptarea unui membru este o problema, se
poate face cererea de inscriere si prin completarea unui formular web,
iar primirea poate fi acceptata de consiliul director, poate chiar intr-
forma online.

Am vazut un sistem interesant la Open Document Fellowship: acolo cineva
pentru a deveni membru trebuia propus se un membru existent si sustinut
de alti doi, totul intimplindu-se pe o lista de mail.

> As zice ca asociatia legala sa fie cat de mica si sa se ocupe doar de ce
> nu se poate face de catre un grup informal si online, iar deciziile sa
> le luam
> in acest grup din urma. Deci GSL - comunitatea de membri activi si cat
> de multi, asociatia - suportul legal pt a fi luati mai in serios unde nu
> se discuta cu persoane fizice, cu membri cat se poate de putini dar care
> au suportul si increderea intregului grup.
> Doar daca se ajunge la impas sa se ia decizii de catre cei din
> asociatie. Sa fie echilibru cumva intre dictatura binevoitoare, anarhie
> [...]

Nu cred ca vrea nimeni ca orice decizie legata chiar si de dimensiunea
unui font pe website sa fie luata de o majoritate (50% + 1) a tuturor
membrilor, ar insemna practic blocaj.
Dar ceva cu implicatii mai mari, cum ar fi folosirea Launchpad pentru
infrastructura, ar fi bine sa aiba un suport popular pentru ca poate
genera controverse "politice".