[software-liber] Re: Curs de inițiere în open source

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Vin Feb 6 22:23:19 EET 2009

Salut,

buna initiativa!

> Avem nevoie de ajutor în două direcții:
> 1. alegerea unui nume: în ROSEdu suntem cam geekeri și incapabili să
> inventăm un nume potrivit, cu lipici și formulat în limba română.

Daca e de colorat cotetul ma bag si eu! :)

Liberatoare in loc de laboratoare, cu banner unde literele vechi a si o sunt
vizibil inlocuite cu i si e  :)

> Variantele curente:
>  * Open Mind

dati google sa nu fie deja produse soft cu care sa se faca confuzie.

>  * EcOS (Ecosisteme Open-Source)
>  * OSCDC (Open Source Community and Development Course)
>  * CDCOS (Curs de Dezvoltare si Comunitate Open Source)
>  * SOS (Sisteme Open Source)

Astea nu sunt cu lipici iar ecos si sos au deja alte semnificatii.

> 2. idei de proiecte – echipe de vreo 5 studenți, durata estimată: 4
> săptămâni
>  lista curentă de propuneri de proiecte:
>  http://dev.rosedu.org/trac/rosedu/wiki/OSCDC/Organizare/IdeiProiect
>

> Orice fel de feedback este binevenit :)
> --

O sugestie e sa lasati doar git sa nu fie confuzie, si mentionati svn doar
sa vada cum se facea treaba primitiv :)
Si atunci nici tortoiseSVN pt gnome nu cerd ca e proiect de viitor.

In principiu as zice rezolvat buguri reale din bugtrackerele
gnome/kde/ubuntu/fedora ce le place sa foloseasca
Daca sunt si pasionati de web, buguri in jquery/prototype/django etc.

Cred ca desi lucratul la cateva buguri sau un feature mai mic la o aplicatie
nu e dezvoltare cap-coada e mult mai relevant
pentru subeictul propus pentru invatat, adica dezvoltare open source.
Majoritatea dezvoltarii e contribuit la cod existent
si nu programe de la 0. Asta din urma nu tine atat de open source ci de
planuit si skilluri de programat in general.
Aa vor invata pe langa codat interactionat cu comuitatea, bug tracking,
documentare si altele.

Daca vi se pare ok ideea asta si sunt studenti interesati de ubuntu/gnome o
sa caut si sugerez cateva buguri sau lucuri de imbunatatit, destul
de self-contained si nu prea mari. Si eu si probabil si Adi putem da
indicatii pe parcurs daca se poticnesc sau au nelamuriri cu procesul sau
lucruri de natura tehnica.

Jani