[software-liber] Re: Curs de inițiere în open source

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Sâm Feb 7 12:54:52 EET 2009

Lucian Adrian Grijincu wrote:
> Salut,
>
> Noi cei din ROSEdu vom organiza în semestrul următor un curs de
> inițiere în open-source: prezentări și laboratoare de licențe,
> bugtracking, svn/git, etc. urmat de câteva laboratoare în care se
> lucrează în echipă la un proiect (pentru detalii:
> http://dev.rosedu.org/trac/rosedu/wiki/OSCDC/Structura ).
>

> Avem nevoie de ajutor în două direcții:
> 1. alegerea unui nume: în ROSEdu suntem cam geekeri și incapabili să
> inventăm un nume potrivit, cu lipici și formulat în limba română.
> Variantele curente:
>  * Open Mind
> [...]

  Pentru punctul 2 eu v-as propune ceva legat de ODF si XForms.
Abordarea acestor teme o sa dea si roade in urmatorii ani, chiar daca in
4 saptamani nu se vor putea finaliza proiecte concrete.

  Pe de o parte ar trebui prezentate aceste initiative si standarde, iar
cei interesati ar putea participa la dezvoltare pe langa unele proiecte
incepute: ODF Toolkit, Mozilla XForms, Alfresco CMIS, Eclipse-BIRT etc.

  Pe de alta parte puteti initia proiecte mici in care sa aplicati
concret aceste tehnologii (a caror importanta pe viitor trebuie sa o si
vedeti!) si o ocazie buna ar fi chiar acea planificare de examene-sali.
O idee importanta ce-ar trebui sa urmariti ar fi compatibilitatea
formularelor facute cu XForms intre browser si office (OO). Deci,
aplicatia eu as vedea-o facuta in web dar sa permita sa preia date si
din fisiere odt create in OpenOffice pe baza unor templaturi, tot cu
XForms .

  Daca vi se pare potrivit si interesant, va stau la dispozitie cu ce stiu .

  Succes,

Ioan Fericel