[software-liber] Re: Curs de inițiere în open source

Adi Roiban adi la roiban.ro
Dum Feb 8 18:18:00 EET 2009

On Feb 8, 2009, at 4:55 PM, Lucian Constantin wrote:

> Nu știu exact ce este mai deranjant, că Ubuntu are grămezi de
> buguri
> pe care nu le rezolvă nimeni, sau că a început să se vorbească
> public
> despre asta.

Rugămintea mea este să încercăm să aducem idei constructive iar
discuțiile de pe listă să fie pentru o anumită cauză.

Nu aș vrea să vorbim de ce Ubuntu sau Windows sunt sisteme slabe și
să ne plângem de ele ci mai degrabă aș vrea să discutăm despre
cum putem rezolva aceste probleme.

De multe ori trecerea la Fedora nu este posibilă și atunci trebuie
să găsim soluții pentru Windows sau Ubuntu.

De multe ori se poate începe cu folosirea de software liber pe
Windows iar pe urmă să se încerce trecerea la Fedora sau Ubuntu.

Nu are rost doar să ne plângem că OpenOffice.org are multe
probleme, mai bine am încercă să vedem cum putem rezolva aceste
probleme.

> Sugestia mea este să se înființeze un grup (eventual studențesc)
> care
> să preia toate bugurile românești din Ubuntu. Așa cum stă treaba
> astăzi, zona de buguri respectivă a fost abandonată. Există mulți
> utilizatori pe care Ubuntu nu va putea să-i țină fără să rezolve
> buguruile cu specific mioritic. Atracția să te muți pe altceva este
> foarte mare.
Eu văd doar 19 bug-uri , dintre care unele sunt rezolvate sau nu au
nimic de a face cu România.

Nu cred că e cazul să realizăm un grup pentru a rezolva bug-ruile
din Ubuntu doar pentru România. Acestea reprezintă 0.04% din totatul
bug-urilor deschise în Ubuntu.

Consider că această propunere este răutăciasă și lipsită de
fundament.

Ar fi interesant de realizat o echipă din România ce se ocupă de
toate bug-urile din Ubuntu, Gnome Bugzilla și alte proiecte ce au
nevoie de ajutor în trierea și soluționarea bug-urilor.

> Este o problemă pe care distribuții de genul Fedora, SUSE, FreeBSD
> nu
> o au.

În cazul în care nu este nevoie de ajutor în alte distribuții ne
vom concentra pe Ubuntu.

> Lucian

Spor!
--