[software-liber] Re: Document Freedom Day

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Lun Feb 16 14:07:13 EET 2009

Nicu Buculei wrote:

> [...]

Bună ziua,

Despre DfD în București:

Cred că se poate face, dar ideea nu este să discute promotorii Linux *intre ei*
, ci sa convingem pe alții.

Din experiența proprie, sunt EXCELENȚI (eficienți) fluturașii colorați (buni de
lipit sau de distribuit), făcuți astfel încât să vezi „dintr-un ochi” informația
cuprinsă pe ei: ce e aia OpenDocument, cum pot trece de la .doc la .odt și
care-s avantajele. Quick and dirty, fără misionarism și redactat PROFESIONAL, în
limba română...

Mai este și aspectul *convertirii* documentelor: cred că o ședință de convertire
a câtorva mii de documente din formate Microsoft în OpenDocument face mai mult
decât 5 tone de evagelism (din punct de vedere al răspândirii documentelor
OpenDocument pe piață, cu efect în cascadă...)

Exemplu: în București, în holul Facultății de Cibernetică din ASE, la parter,
într-un loc *foarte* frecventat de studenți și profesori, există câteva
calculatoare și acces la Net wireless. Dacă putem convinge administratorii
acestei mini-rețele să instaleze OpenOffice.org, Lotus Symphony sau ceva
asemănător, fișierele OpenDocument nu vor mai putea fi ignorate nici măcar de
către cadrele didactice mai conservatoare din ASE (din acea mini-rețea, se vor
răspândi în toată instituția și pe laptop-urile personale ale tuturor, cu viteza
fulgerului...)

De asemenea, se pot pune pe-acolo fluturași care să explice ce-i aia
OpenDocument, Document Freedom Day, NoOOXML ... Face mai mult decât orice iesire
la suc, credeți-mă ! (eu am făcut asta anul trecut, pe cont propriu, si am
reușit să atrag atenția).

Mă ofer să particip, personal, cu toată energia... Problema e că, trecând eu de
ceva vreme de vârsta studenției, nu mai am „conexiuni” pe acolo, printre
studenți și profesori. Are cineva o „intrare”, fie si prin sindicatul studenților ?

Aceeași situație în Institutul de Construcții din cartierul Tei, din b-dul
Republicii și din Calea Griviței, la Medicină, la ASE în Moxa, la Agronomie în
b-dul Mărăști...

Numai bine,
Răzvan