[software-liber] Re: Fwd: [arlug] Booklet Incepatori Linux

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Joi Feb 19 16:30:25 EET 2009

Calin Miclaus wrote:
> [...]
>         winamp (si ca s-a scos xmms din repositories). Daca stiti altul care
>         sa arate la fel si sa fie mai bun, perfect :)
>
>     Eu as merge pe cel care e implicit in distributie, pentru a nu mai
>     ameti  oamenii cu instalari de programe. In Fedora implicit este
>     Rhythmbox.
>
> Standul respectiv va fi personalizat de noi, deci putem pune orice.
> Pentru un om care a folosit winamp, cred ca e derutant sa sara-n
> rhythmbox. Nu vreau sa evit 'ametirea' oamenilor, pentru ca le explic
> cum sa-si instaleze alte programe, si pentru ca am unde sa-i indrum daca

Asa poti folosi si Totem ca player implicit de muzica, e simplu si
intuitiv, nu arata rau cu efectele vizuale, are playlist-ul care e o
functie de baza, nu ar trebui sa sperie pe nimeni.

Audacious seamana mult cu Winamp 2.x, nu cu Winamp-ul care se foloseste
acum si dupa parerea mea seamana prea mult, chiar si la lucrurile
negative (skinuri).

Pentru cineva care vine de la iTunes, interfata unui program gen
Rhythmbox (Banshee etc.) este familiara.

> [...]
>
>     La fel ca la audio, cel implicit, care cred ca e Totem cam peste tot
>     pe unde e GNOME si cu codecurile potrivite vede cam orice (are niste
>     lipsuri fata de VLC dar sint nesemnificative pentru majoritatea
>     utlizatorilor).
>
> Din proprie experienta, stiu ca e neplacut sa ai mai multe playere
> instalate. Prietena-mea e un pic derutata, ca are si mplayer, si totem.
> As prefera sa raman la ceva default (sau macar sa fie unul singur), dar
> am avut probleme cu totem si subtitrarile. Cineva spunea ca vlc e ok, si
> nu ma deranjeaza sa-i explic la om cum sa-si puna vlc.

Confirm si eu despre VLC, e probabil cel mai capabil player si cu el am
avut succes acolo unde Totem nu s-a descurcat (meniuri de DVD sau
containere mkv cu track-uri multiple de sunet si subtitrari). Dar in
marea majoritate a cazurilor Totem functioneaza corect si il prefer
pentru ca are o interfata mult mai potrivita in contextul GNOME.

>     h) ar fi util de spus ca exista si jocuri in Linux, numite citeva
>     mai reprezentative (Wesnoth, Open Arena etc.)
>
> Pe statia respectiva, vor fi instalate cateva (nexuiz, warzone2100,
> openarena, ..). Poate ca trebuiesc si astea pomenite in booklet, dar nu
> le dau asa prioritate mare. Vreau sa poata fi folosit si in alte ocazii.

Pomenite doar in sensul ca oamenii sa stie ca exista si jocuri, chiar
daca ei se vor juca numai Gweled.