[software-liber] Grupul pentru software liber - fundatie sau asociatie

Adi Roiban adi la roiban.ro
Lun Ian 5 14:02:08 EET 2009

Salut si La multi ani,

Am mai tot povestit cu unul, altu si am ajuns la concluzia ca ar fi bine
sa avem o forma legala pentru a organiza "patrimoniul" proiectelor de
software liber din Romania.

O prima aplicare ar fi donarea domeniilor catre aceasta
fundatie/asociatie pentru a evita blocarea loc in cazul in care o
persoana sau o firma nu mai este activa.

Un alt aspect al acestei fundatii/asociatii este posibilitatea de a
primi donatii. Cu banii de donatii putem plati domenii, materiale
promotionale, traduceri si alte munci ce nu pot fi facute prin
voluntariat.

Mi-ar place ca fundatia sa poate strange niste bani si cu ei sa
sponsorizeze participarea studentilor sau a elevilor la diverse
conferinte.

Problema in organizarea acestei fundatii/asociatii este lispa de
cunosinte pentru infiintarea si administrarea ei.

M-am uitat putin pe Internet si pentru icneput ar trebui sa alegem intre
Asociatie si Fundatie.

* asociatia are nevoie de 2,3 oameni pentru infiintare si un patriomniu
in valoare a 2 salarii medii pe economnie. La asociatie trebuie ceva
comisie de administrare si urmarit un scop definit initial.
* fundatia poate fi organizata de o singura persoane, patrimoniu de 10
ori salariul mediu si in principal fundatia este proprietatea
fondatorilor si ei pot face ce vor.

Igor, parca Laura s-a ocupat cu asa ceva, ai vre-un sfat?

Eu voi incerca zilele acestea sa ma mai interesez despre cum putem pune
bazele unei organizatii.

Am scris acest email pentru a aduna pareri pro sau contra acestui efort.

In acelasi timp, in cazul in care aveti cunostinte despre acest domeniu,
v-as ruga sa le impartasiti, astfel incat sa facem un lucru util.

Mersi si spor!
--
Adi Roiban