[software-liber] Re: Grupul pentru software liber - fundatie sau asociatie

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Lun Ian 5 15:05:51 EET 2009

Adi Roiban wrote:
> Am mai tot povestit cu unul, altu si am ajuns la concluzia ca ar fi bine
> sa avem o forma legala pentru a organiza "patrimoniul" proiectelor de
> software liber din Romania.
>
> O prima aplicare ar fi donarea domeniilor catre aceasta
> fundatie/asociatie pentru a evita blocarea loc in cazul in care o
> persoana sau o firma nu mai este activa.

Un beneficiu al existentei unei organizatii legale este ca resursele
care exista acum (server, conexiune internet, domenii) apartin cuiva, un
server colocat nu mai este "al baitului ala pe care il cunoastem".

> Un alt aspect al acestei fundatii/asociatii este posibilitatea de a
> primi donatii. Cu banii de donatii putem plati domenii, materiale
> promotionale, traduceri si alte munci ce nu pot fi facute prin
> voluntariat.
>
> Mi-ar place ca fundatia sa poate strange niste bani si cu ei sa
> sponsorizeze participarea studentilor sau a elevilor la diverse
> conferinte.

Eu as seta asteptarile initiale destul de jos, probabil va dura ceva
pina organizatia va avea suficienta credibilitate petjnru a primi
fonduri semnificative. Trebuie initial avut grija sa se poata plati
costurile de operare (va trebui angajat un contabil si un cenzor). De
evaluat daca e cazul instituirii unei cotizatii.

> Problema in organizarea acestei fundatii/asociatii este lispa de
> cunosinte pentru infiintarea si administrarea ei.
>
> M-am uitat putin pe Internet si pentru icneput ar trebui sa alegem intre
> Asociatie si Fundatie.
>
> * asociatia are nevoie de 2,3 oameni pentru infiintare si un patriomniu
> in valoare a 2 salarii medii pe economnie. La asociatie trebuie ceva
> comisie de administrare si urmarit un scop definit initial.
> * fundatia poate fi organizata de o singura persoane, patrimoniu de 10
> ori salariul mediu si in principal fundatia este proprietatea
> [...]

Fara a fi expert, am inteles ca o asociatie este mai simpla, deci de
preferat.

> Igor, parca Laura s-a ocupat cu asa ceva, ai vre-un sfat?
>
> Eu voi incerca zilele acestea sa ma mai interesez despre cum putem pune
> bazele unei organizatii.
>
> Am scris acest email pentru a aduna pareri pro sau contra acestui efort.

Sigur ca da, este un lucru util dar va trebui ca cineva sa munceasca
putin pentru a o pune pe picioare si apoi pentru a o mentine.