[software-liber] Re: Grupul pentru software liber - fundatie sau asociatie

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Lun Ian 5 15:16:56 EET 2009

2009/1/5 Nicu Buculei <nicubunu la gmail.com>

> Un beneficiu al existentei unei organizatii legale este ca resursele care
> exista acum (server, conexiune internet, domenii) apartin cuiva, un server
> colocat nu mai este "al baitului ala pe care il cunoastem".

Asta nu e o problema in sine, ci mai mult o problema cu gradul de incredere
in acel baiat sau de cat de bine il cunoastem :) La nevoie se apela la cine
aparea si nu se putea garanta un grad mare de incredere, dar acum putem sa
ne alegem partenerii :)
Nici nu ar avea sens sa incepm o asociatie daca nu am avea macar 99%
incredere unul in celalalt.

Dar dpdv strict legal e asa cum zici, e bine sa nu incapa nici o indoiala.

>  Un alt aspect al acestei fundatii/asociatii este posibilitatea de a

> Eu as seta asteptarile initiale destul de jos, probabil va dura ceva pina
> organizatia va avea suficienta credibilitate petjnru a primi fonduri
> semnificative. Trebuie initial avut grija sa se poata plati costurile de
> operare (va trebui angajat un contabil si un cenzor). De evaluat daca e
> cazul instituirii unei cotizatii.

Contabil a spus Dan ca pune el la dispozitie. Eu nu sunt asa pesimist. Daca
aratam ca avem ce face cu fondurile cred ca ar putea sa avem prea multi bani
la dispozitie ;)
Oricum nu avem nevoie de sume prea mari. Platitul de drumuri la conferinte
ar fi tot mai bine sa le plateasca Canonical Mozilla sau altii :)
E mai bine sa cheltuim pe lucruri mai multe si ieftine pentru mai multi (de
ex scris CDuri pt elevi) decat ceva de care o singura persoana beneficiaza.
Astfel prevenim pe cat putem suspiciuni de nepotism, bias si altele care
inevitabil apar chiar cu cele mai bune intentii.

>  Problema in organizarea acestei fundatii/asociatii este lispa de

> Fara a fi expert, am inteles ca o asociatie este mai simpla, deci de
> preferat.
>
>  Igor, parca Laura s-a ocupat cu asa ceva, ai vre-un sfat?

> Sigur ca da, este un lucru util dar va trebui ca cineva sa munceasca putin
> pentru a o pune pe picioare si apoi pentru a o mentine.

Sa speram ca si aici vom gasi voluntari macar pentru o parte din job. Exista
si in afara domeniului tech persoane care sunt dispuse sa
puna umarul daca e ceva la care se pricep.

Jani