[software-liber] Re: Grupul pentru software liber - fundatie sau asociatie

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Lun Ian 5 15:53:15 EET 2009

Jani Monoses wrote:
> [...]
>     cuiva, un server colocat nu mai este "al baitului ala pe care il
>     cunoastem".
>

> Asta nu e o problema in sine, ci mai mult o problema cu gradul de
> incredere in acel baiat sau de cat de bine il cunoastem :) La nevoie se
> apela la cine aparea si nu se putea garanta un grad mare de incredere,
> dar acum putem sa ne alegem partenerii :)
> Nici nu ar avea sens sa incepm o asociatie daca nu am avea macar 99%
> incredere unul in celalalt.
>
> Dar dpdv strict legal e asa cum zici, e bine sa nu incapa nici o indoiala.

Eu priveam din celalalt punct de vedere, al furnizorului de serivicii:
iti tine un ISP serveul colocat pentru ca esti un baiat de treaba pe
care te cunoaste si stie ca faci o chesitie cu linux sau pentru ca esti
un non-profit cu acte in regula si atunci poate isi deduce din impozit
suma pe care ar reprezenta-o gazduirea ta.

> Contabil a spus Dan ca pune el la dispozitie. Eu nu sunt asa pesimist.
> Daca aratam ca avem ce face cu fondurile cred ca ar putea sa avem prea
> multi bani la dispozitie ;)

Vazusem un calcul din asta in Bucuresti: minim 50€/luna * 12 luni pentru
contabilitate deja e ceva si e o cheltuiala care apare din prima zi, nu
poti merge sa ceri sponsorizari ca "urmeaza sa ne facem asociatie".

> Sa speram ca si aici vom gasi voluntari macar pentru o parte din job.
> Exista si in afara domeniului tech persoane care sunt dispuse sa
> puna umarul daca e ceva la care se pricep.

Poate ca si pentru domeniul "tech" ar fi bine sa existe ceva remunerat,
chiar daca sumele sint modice: cind cineva face o activitate in mod
voluntar vor interveni la diverse momente diferite prioritati si s-ar
putea ca nu intotdeauna activitatea voluntara sa fie pe primul loc.