[software-liber] Re: Grupul pentru software liber - fundatie sau asociatie

ghrt ghrt la dial.kappa.ro
Lun Ian 5 16:30:14 EET 2009

Adi Roiban wrote:
> Salut si La multi ani,
>
> Am mai tot povestit cu unul, altu si am ajuns la concluzia ca ar fi bine
> sa avem o forma legala pentru a organiza "patrimoniul" proiectelor de
> software liber din Romania.

Daca vreti si o faceti cu sediul in Bucuresti ma pot ocupa eu de asta
(redactare, atestare, depunere), lucrez in domeniu. (Nu va cer onorariu.)
Dar nu cateva acte de obtinut / redactat si de depus la judecatoria
sediului sunt problema, ci modul de organizare, redactarea statutului,
deoarece astea garanteaza ca nu te trezesti cu publicitate la Vista pe
saitul la care ai muncit 2 ani (si al carui domeniu apartine asociatiei).

Sponsorizarea este o chestie care tine mai mult de legaturile personale
ale celor din conducerea asociatiei.

Acte necesare:
cerere tip (se ia de la judecatorie)
taxa de timbru de 19 lei si timbru judiciar de 0.30 lei
act constitutiv 3 ex atestate/autentificate+1 copie;
statut la fel
dispon denumire (Ministerul de justitie, 5 lei, dureaza 1 saptamana)
dovada sediului (xerox acte de proprietate si un contract de comodat)
dovada patrimoniului initial
cazier fiscal pentru toti membrii initiali (5 lei bucata la urgenta, de
la Admin Financiara de domiciliu, se da pe loc sau a doua zi)
dischetă sau CD cu Actul constit și statutul

in Bucuresti exista registratura separata la fiecare judecatorie, si
acolo sunt afisate actele necesare.

dupa aia se mai ia un extras (nu mai stiu exact cat costa dar e tot
modic) si se inregistreaza la Admin Financiara.

dar sublinez ca statutul si actul constitutiv nu sunt tip, ci trebui
discutate cu atentie de la inceput sa nu fie probleme sau surprize pe
urma. chiar cu mai multa atentie decat la americani unde exista mult mai
multa buna credinta (am vazut kkturi si prin mediul online gratuit din RO).

--
ghrt