[software-liber] Re: Grupul pentru software liber - fundatie sau asociatie

dumol@gnome.ro niznaiul la gmail.com
Lun Ian 5 16:46:18 EET 2009

În data de Lu, 05-01-2009 la 14:02 +0200, Adi Roiban a scris:

> M-am uitat putin pe Internet si pentru icneput ar trebui sa alegem intre
> Asociatie si Fundatie.
>
> * asociatia are nevoie de 2,3 oameni pentru infiintare si un patriomniu
> in valoare a 2 salarii medii pe economnie. La asociatie trebuie ceva
> comisie de administrare si urmarit un scop definit initial.
> * fundatia poate fi organizata de o singura persoane, patrimoniu de 10
> ori salariul mediu si in principal fundatia este proprietatea
> fondatorilor si ei pot face ce vor.

Cred că cea mai bună organizare ar fi cea sub formă de fundație, parcă
mai simplu dpdv birocratic, iar bariera aia cu patrimoniul de 10
salarii
medii e trecută deja, pentru că dacă socotim server+domenii+altele
deja
se sare de ea.

Am lucrat câțiva ani în domeniul non-guvernamental și fundația e
standardul de organizare, asociațiile sunt mai degrabă pentru
locatarii
la bloc, ori pentru cluburi sportive și de recreere.

Aș putea contribui cel puțin cu domeniul l10n.ro (pentru proiectele de
localizare) și cu 2% din impozitul anual pe venit (ceea ce nu cred că
posibil în cazul unei asociații).

--
mișu

Scriu de la groups.google.com pentru că altfel n-am putut posta, deși
cred că-s abonat, primesc mailuri de la listă.