[software-liber] Distribuția distribuțiilor

Alexandru Szasz alexxed la gmail.com
Lun Ian 12 10:17:38 EET 2009

Salut,

Vreau să atrag atenția asupra unui fapt interesant. De când l-am
ajutat pe Andrei Cipu punând traducerea OpenSUSE în Narro, primesc
periodic un pachet cu ultima versiune OpenSUSE. Vedeți aici niște poze
de la ultima pe care am primit-o: http://www.alexxed.com/opensuse-11

Deși sunt un vechi utilizator de RedHat, apoi Fedora, n-am rezistat
pachetului lucios și l-am instalat ca să văd cum e.
Cred că un astfel de stil de distribuție ar aduce un plus de promovare
față de a distribui Linux pe discuri scrise acasă.
Ăsta e un motiv pentru a atrage sponsorizări, sau măcar pentru a
distribui pachete de genul ăsta pe o sumă modică, care să acopere
costurile fără a face evaziune fiscală.

Cred că o astfel de inițiativă ar avea succes mai ales în rândul
liceenilor care probabil că n-au văzut încă cum arată o cutie cu
Windows pentru că-l iau piratat. Cred că i-ar face să privească cu mai
multă încredere orice distribuție Linux. Și dacă cutia lucioasă stă în
raft, oricând poate fi reinstalată, pe când dacă e un cd scris, ăla
stă în teancuri și nu este observat.

Chestia asta m-ar interesa și pe mine cu OpenOffice.org.