[software-liber] Re: Suport de limba română pentru Asus EeePC

ghrt ghrt la dial.kappa.ro
Lun Ian 26 15:37:30 EET 2009

Răzvan Sandu wrote:

> Bună ziua,
>

> O întrebare:
>
> De curând, am lucrat cu un Asus EeePC pe Linux. Am fost surprins să
> aflu că, deși sistemul oferă suport pentru foarte multe limbi și
> tastaturi, cel pentru limba română lipsește. Chiar și bulgara a fost
> adăugată, printr-un update recent... :-(
>
> Distribuția cu care vine laptopul este Xandros Linux
> (http://www.xandros.com/), bazată pe Debian.
>
> Întrebarea mea ar fi dacă noi putem face ceva ca să introducem suport
> *corect* de limba română pe EeePC, similar cu cel din Fedora 10.

Ce intelegi prin suport de limba RO? Diacritice pe tastatura cand scrii
ceva? Deschizi o consola cu ctrl+alt+t si tastezi kcontrol. De acolo
adaugi RO (initial) si dupa fiecare reboot bifezi sa iti apara iconita.
Poate fi si automatizat dar nu m-a interesat, am nevoie rar de diacritice.
Ai toate maparile din KDE.

--
ghrt