[software-liber] Re: Suport de limba română pentru Asus EeePC

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Lun Ian 26 15:54:29 EET 2009

ghrt wrote:

> Ce intelegi prin suport de limba RO?

Salut și mulțumesc,

Prin suport corect de limbă română înțeleg *toate* cele de mai jos:

- existența layout-urilor de tastatură conform cu standardul oficial românesc
(sunt nu mai puțin de cinci, default fiind secondary layout-ul din standard, cu
diacritice cu virgule);

- utilitarul de configurare a tastaturii să mă lase să-mi aleg oricare dintre
cele 5 layout-uri posibile;

- existența fonturilor cu virgulițe (corecte) și cu sedile (pentru compatibilitate);

- interfață/meniuri în limba română (Gnome, KDE sau ce-o fi - nu mi-e clar, în
Xandros);

- setări romănești pentru dată, timp, separatori zecimali, preferințe în ceea ce
privește site-urile localizate/mirror-urile, etc.

Mai presus de toate, este important ca toate aceste setări să poată fi făcute:

- *direct* și *complet* din utilitarele din meniurile standard ale sistemului

- atât în mod grafic, cât și în linie de comandă/meniuri text (ncurses)

- fără nici un fel de hacking manual prin fișierele de configurare ale sistemului;

- independent de tipul de interfață grafică folosită (Gnome, KDE, etc.)

Nefiind utilizator de Debian, nu mi-e clar dacă toate astea se regăsesc acum,
default, în Debian și în distribuțiile bazate pe el (Ubuntu, Kiwi, gNewSense,
etc.). Ca utilizator de Fedora, eu știu că au apărut odată cu Fedora 10 și că
merg relativ OK. În RHEL nu sunt încă (am deschis un bug pe tema asta).

Numai bine,
Răzvan