[software-liber] Re: Legea nr. 183/2006

ghrt ghrt la dial.kappa.ro
Mar Ian 27 03:48:01 EET 2009

Stas SUSHKOV wrote:
> ghrt,
> daca ar fi sa asteptam cu totii cursurile lu' whatever, atunci de ce mi
> se tot cere la faculta sa invat tat bullshit-ul? Fii sigur ca majoritate
> colegilor mei habar nu au de legea respectiva (care sigur o sa iasa cu
> diplome =]), ba chiar acea majoritate nici nu cred ca o si aplica deja
> pe invers fiind angajati pe undeva.

Nu te inteleg. Au absolvit o facultate, stiu sa puna diacritice dar nu o
fac de ai draq?

> Deci tot respectul, insa legea-i lege :)

Da, dar asta e RO. Stii ca exista nu stiu ce lege prin care esti obligat
sa ai in camara permanent anumite cantitati de fasole si alte alimente?
Si a fost respinsa o alta prin care erai obligat sa ai nu stiu ce
cantitate de portocale.
Asa ca argumentul ca e de dragul legii nu tine in tara asta.
Sunt oameni care habar nu au de calculatoare deoarece nu le-a explicat
nimeni niciodata nimic, nu stiu limba EN etc. Ce vina au? Nu exista
contraventie fara vinovatie, chiar daca fapta in sine s-a savarsit. Si
asta e tot lege.

Aceasta discutie m-a facut sa particip deoarece eu consider acea lege
absurda ca multe altele, iar atitudinea exprimata intr-un fel ma mira.
Total rupta de realitate si vindicativa (a se vedea si replyul, care m-a
lamurit: "

Dar mă scoate din sărite că stau 3 ore la un ghișeu unde am de stat 5
minute pentru că cineva nu știe bate în taste, că nu are chef să
învețe, că nu se fac concursuri pentru locuri, că în România suntem
obișnuiți să nu dăm doi lei pe dezvoltare personală, că trebuie să iși
bea cafeaua.

"). O mentalitate de "va fac eu bah" care nu are nici o legatura cu
diacriticele. Acarul Paun e inca in libertate.
Daca asa promovam software-ul liber, eu nu ma bag. Anyway, personal cred
ca daca dorim sa se scrie cu diacritice in 99% din cazuri, trebuie
introduse tastaturi RO (m-ar mira sa existe insa in diversitatea
calitativa si de ergonomie a celor in EN, si pt mine astea sunt foarte
importante) si trebuie auditat software-ul folosit, deoarece s-ar putea
sa suporte doar ASCII 7 bit.

Ontopic: Rus-Rebreanu Alin-Florin, calmeaza-te. Se pot da oricate legi,
oamenii nu se schimba peste noapte mai ales daca nu au cum, iar lista
asta nu este pentru refularea frustarilor cauzate de raporturile cu
diversi functionari din Romanica. Iar in ceea ce ma priveste, scriu pe
aceasta lista FARA diacritice deoarece in mod sigur, daca le-as folosi,
s-ar vedea aiurea pe la altii. Chestie de setari :)

--
ghrt