[software-liber] Salut! Free Software in R. Moldova. Imi puteti da niste sfaturi?...

Stas SUSHKOV stas la nerd.ro
Lun Iun 1 23:12:00 EEST 2009

On Sun, 2009-05-31 at 11:42 -0700, softlibermd la gmail.com wrote:
> Salut!

Salut Iurie.

>  Imi place mult ce faceti, ma refer la grupul si saitul vostru.
> Apreciez si mai mult corerenta voastra in domeniul free software.
> Doresc sa intemeez un grup similar la noi in Basarabia, deoarece la
> noi sunt grupuri care promoveaza doar unele distributii(vestite) GNU/
> Linux, iar free software si insemnatatea lui este foarte vag perceput
> si promovat. Voi fi recunoscator daca imi puteti da niste sfaturi.
> Am inceput sa creez un sait(e mai mult blog decit e sait)
> http://sites.google.com/site/softlibermd/

E bine ce vrei și admir ideea... cu mici detalii.
GSL nu s-a născut așa dintr-o dată, membrii grupului nu au fost
recrutați cum sunt cei de la organizațiile studențești, și prin asta
diferă ceea cu ce, cel puțin, mă ocup eu.

În Moldova sunt foarte multe lucruri ce se pot face, chiar enorm de
multe. Din păcate, colegii din Moldova nu fac ceva doar dacă vine cineva
și îi împinge din urmă, sau îi plătește!

Spre exemplu aduc ubuntu-md. Recent s-a făcut party-ul, s-a povestit
foarte multe despre noul lug, și etc. Toate atâta timp cât cineva trăgea
de cei de acolo. Cum a dispărut forța, au dispărut și planurile noastre
comune.

Sfatul meu, mai scriu odată, nu urmări ideea să creezi nu știu ce
comunitate cu nu știu ce nume/brand. Adună 3 persoane, da care știi că
vor și fac ceva. Activați local, adunați persoane care o să vă susțină,
și dacă la un moment dat veți simți că puteți mai mult, atunci așa o să
fie.

Iurie, începe cu tine. Intră într-un LUG, dați ceva prezentări. Discută
cu mai multe persoane, ajută-le.

Ca început îți pot recomanda chiar ubuntu-md. Grupul e acum în pană
pentru că și eu sunt ocupat. Însă dacă este cineva care vrea să se ocupe
de ceva (în launchpad sunt câteva tichete deschise), e invitatul meu. Eu
nu știu ce așteaptă colegii de acolo... :(

Eu mă voi alătura lucrărilor din ubuntu-md numai în vre-o 2 săptămâni.

Poate la vară mai dăm un party. :)
Baftă!

--
() Campania Panglicii în ASCII