[software-liber] Re: Aplicații practice Free Software

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Mar Iun 2 10:10:20 EEST 2009

Jani Monoses wrote:

> Acest fir era initial despre aplicati open souce ce lucreaza cu
> formate de date existente.
> Pentru date noi sunt sanse ca ceva bazat pe XML sa fie solutia, dar
> acum nu de asta e nevoie,
> ci de un proeict mult mai putin ambitios, cu efort necesar mai usor de
> estimat si cu impact imediat.
>
> reformarea tutoror datelor e un scop nobil dar cred ca e un pas prea
> mare pentru starea in care se afla
> comunitatea noastra.
>  Daca ne iese interoperabilitatea cu ce exista acum si lumea poate
> incepe sa foloseasca linux pentru
> [...]

Ai incercat macar acel formular D394, care este aproape functional pana
la a scoate si formatul actual de fisier CSV?
Mi se pare ciudat cum inaintam in paralel. Ce lipseste oare sa ne
intelegem ?

Acel D394 noi il folosim de cativa ani, de cand a fost introdus. Doar ca
este inclus in aplicatia ERP si manevrat de pe server, java/jsp.
Rezultatul este perfect compatibil cu actualul format cerut de finante
si toti cei care utilizeaza aplicatia il salveaza direct de acolo, si nu
au nicio problema. Chiar daca in spate exista si XML-ul care reprezinta
acel document, facut dupa un "standard" creat de noi si oricand poate fi
salvat si trimis un fisier si-n acest format. Pe XDOC (si propunerea mea
este mult mai veche ! ) este realizat cam acelasi lucru, doar cu o
tehnologie care permite avantajele scrise acolo, in primul rand ca nu
este nevoie de executabil sau altceva instalat pe fiecare calculator.
Repet, as vrea sa vad ca va intereseaza acest "bulshit", ca incercati sa
intelegeti domeniul si ca cereti voi mai multe detalii.

Ca cei dela finante (asisderea ITM, somaj, sanatate...) nu stiu inca XML
e o alta mancare de peste ! Nu inseamna ca trebuie pornit dela nivelul
acesta, cand IT-ul de astazi este altundeva. Si ei au in vedere
trecerea, chiar am avut cateva discutii in acest sens, dar pe calea lor
v-a trece si mai mult timp, se vor cheltui mai multi bani si va iesi un
standard ca cel de la ReviSal ! Cand va exista aceasta alternativa,
sigur o vor accepta. Eventual se va umbla un pic la Schema XML, pentru
compatibilitate cu back-office-ul lor.

Spor la sapat, pentru cei care vor sa intre un pic in profunzime !
Aceeasi abordare, mai putin superficiala, este necesara si pentru
organizarea grupului, si abia apoi vor apare rezultate concrete.

Ca intotdeauna rabdator,

Ioan