Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Mie Iun 3 15:52:59 EEST 2009

On 06/03/2009 03:32 PM, Jani Monoses wrote:
> [...]
>     scopul de a imunatati localizarile diverselor aplicatii,
>     aicimotivatia este "localizare".
>
>     Un "grup pentru software liber" ar trebui sa aiba si o componenta
>     ideologica, anume "software liber". Daca ii explici cuiva despre
>     beneficiile softwareliber si te intreaba daca tu folosesti software
>     liber ce raspunzi? Numai acolo unde nu am avut o alta solutie mai
>     convenabila?
>
> Exact asta ii rapsund pentra ca asta e adevarul si asta face toata lumea
> pe care o cunosc. Si asa facem alegerile in orice domeniu.

Inteleg daca Mailman ar fi fost un software obscur, greu de utilizat si
fara probleme iar Google Groups perfectiunea intruchipata. Dar in
realitate diferentele de fucntionalitate sint minore.

> Dar macar n upretind altfel. Tu ce telefon folosesti? Stii ca sunt unele
> cu open source.  Nu-s la fel de convenabile dar nu vad de ce ai trece
> peste idealism pt un asemenea fleac.

Sper ca nu vorbesti serios de OpenMoko, care nici sa sune la un numar de
telefon nu prea poate...

Dar nu despre asta e vorba: eu sint o entitate, o persoana privata care
am propriile scopuri in viata. GSL e o alta entitate, cu scopurile si
regulile sale. Telefonul pe care il folosesc eu penru a vorbi cu
prietenii nu este infrastructura GSL, nu ii afecteaza in nici un fel
functionarea.

>     Spre exemplu pentru o distributie cum e Ubuntu, care nu are
>     libertatea listata ca obiectiv (descrierea "About" de pe prima
>     pagina), este acceptabil sa foloseasca o platforma proprietara,
>     chiar daca este Linux, libertatea nu e tinta (spre deosebire, la noi
>     la Fedora libertatea este parte a misiunii, asa ca nu vei intilni
>     nimic proprietar in infrastructura).
>

> Cu ce firmware va merg placile wireless in fedora?

Eu vorbeam despre infrastructura...

Da, "certain kinds of nonfree firmware" este *singurul* motiv pentru
care FSF nu considera Fedora o distributie *complet* libera. Din cite am
inteles eu discutia, fara a fi expert, se pare ca unii argumenteaza ca
orice program care ruleaza oriunde trebuie sa fie liber iar altii sint
de parere ca firmware-ul este parte din hardware (este rulat de
procesorul placii respective) si nu face parte din distributie.

Stiu ca era in lucru un kernel alternativ care sa fie 100% liber, nu
sint la curent cu starea sa actuala.

[1] - http://www.gnu.org/distros/common-distros.html