Lucian Adrian Grijincu lucian.grijincu la gmail.com
Mie Iun 3 16:33:34 EEST 2009

Jani: o parte bună a membrilor (oricât de activi or fi acum – fiecare
are sistemul propriu de priorități, cine știe când or intra într-o
perioadă mai bună și-or face mai multe) sunt deranjați de soluția
proprietară GG.

Problema aici nu se pune ca la firmware pentru wireless sau altele.
Acolo ai de ales între a avea o placă wireless funcțională și a avea
una nefuncțională.

Aici e vorba despre alegerea între două soluții oarecum echivalente
dintre care una e proprietară și una nu:
* GG: are integrat search, posting, daemon de mail, administrare cont
* Mailman + Xapian: daemon mail + administrare cont == mailman, search
arhive == Xapian. Integrarea log se poate face adaptând interfața web,
nu cred că e ceva nemaipomenit de greu.

Sunt de acord că nu software-ul folosit pentru comunicația cu grupul
este problema prioritară a GSL, dar dacă tot s-a ridicat problema
observ că sunt utilizatori care doresc trecerea la soluția OS (după
cum am citit eu mesajele azi, majoritatea) și oameni care doresc să se
ocupe de instalarea și administrarea serviciului.

Din discuția de până acum eu văd lucrurile așa:
* mai toți membrii preferă soluția open source,
* Jani vrea GG,
* unii sunt deranjați de agitația inutilă pe tema asta.

Argument principal mailman: e open-source și e preferat de membrii comunității.

Argumentele pentru a păstra GG sunt:
* posibilitatea postării online – nu știu alternative folosind mailman
* search integrat – se poate rezolva după cum am spus
* nu pierdem timpul cu administrarea – cineva și-a dedicat timpul
rezolvării problemei – și nu cred că va trebui să aloce prea mult
* e mai ușor de utilizat – oricât de ușor ar fi tot sunt oameni care
nu știu să-l folosească – vezi mesajele de pe kiwilinux cu
Dezabonare!!!12. Dacă se personalizează pagina de administrare cont
abonare o putem face la fel de user-friendly ca cea de la GG
sau mai intuitivă.

Altceva?

Diferențele între soluții nu sunt atât de mari (din punctul meu de
vedere), dar una dintre soluții nu este plăcută de membrii grupului!

--
 .
..: Lucian