[software-liber] Re: Aplicații practice Free Software

Stas SUSHKOV stas la nerd.ro
Joi Iun 4 11:57:31 EEST 2009

On Thu, 2009-06-04 at 11:21 +0300, Ioan Fericel wrote:
> E ok tot ce spui acuma, Stas. Hai sa punctam cateva lucruri:
>
> 1. Tu, ca "serpas" al expeditiei, omul care duce greul grupului, esti
> de acord sa apara si sa sustii astfel de "bullshit-uri corporatiste"
> ca cele doua proiecte ale mele de care vorbeam mai sus ?

De ce credeți că există un „serpaș”? Tot ce fac eu, este ajut cu ce pot,
și ce pot e să scriu un articol sau să public o pagină web. Nici într-un
fel nu caut să devin persoana care „duce greul grupului”. Cei care
întradevăr meritau să fie aceste persoane su plecat de pe grup. :(
Apoi în ce privește „bullshit-urile corporatiste”, pare-se că m-am
explicat clar ce aveam în vedere. Nu mă refeream la ce ai scris despre
proiectele tale. Ziceam de situația generală creată.

> 2. Esti de acord ca acest grup ar trebui sa aiba un target mai serios
> decat o petrecere in mod placut a timpului ?

Eu pot să tot fiu de acord însă mai repet odată, grupul nu-l fac eu, ci
noi toți. Cu același succes ai putea adresa întrebare și celorlalți
abonați.

> 3. Accepti hotarat ca trebuie facut mai mult decat pancarte si
> lozinci, publicat zvonuri, convins Gigel sa foloseasca software
> liber ? Ca este important sa fie convinsi utilizatorii
> "industriali" (firme, asociatii, scoli, primarii, ministere...) ?

Iarăși repet. Eu, sunt un nimeni, eu nu sunt GSL în carne. Răspunsul meu
va fi pur subiectiv, pentru că și întrebare mii adresată personal.

> 4. Vrei ca acest grup sa promoveze filozofia GNU si open-source si nu
> doar programe gratuite ?

Menirea grupului, aseară povestisem mai mult și cu Adi Roiban, era
comunicarea. Era sincronizarea în ce privește activitatea FS în România.
Era încercarea de a ne aduna spre obținerea unui țel comun. Și numai
apoi decideam care va fi pasul următor: promovăm filozosofia, sau
programele FS sau aplicațiile noastre personale, sau încercăm să devenim
un Free Software Foundation în România. Deci mai repet, eu sunt doar un
admirator a Software-ului Liber și ce aș putea face pentru GSL/FS este
doar dacă reușesc să mă încadrez în țelurile grupului pe care cu toții
trebuie/trebuia să le decidem.

> 5. Ai incercat formularul D394 (si da ceva explicatii) ?

Nu l-am încercat pentru că nu despre asta mergea vorba. Tu căutai
„botez”-ul și nu o evaluare a aplicațiilor. Iar în ce privește o
evaluare, nefiind calificat, risc să stric mai mult decât să apreciez.
Totuși dacă îmi ceri o evaluare, deși nu înțeleg de ce mie, o voi face
și voi încerca să fiu cât mai obiectiv.

> 6. Accepti ca impresia pe care o lasa acum GSL este prea batoasa, pare
> a fi o icoana la care se asteapta sa se inchine toti cei care fac ceva
> in acest domeniu ? Accepti ca acei care chiar fac ceva concret
> asteapta alta atitudine, mai serioasa; ori sa fie ajutati ori se
> descurca mai bine singuri ? De carcotasi si ziaristi e plina tara, nu
> cred ca asta (sau doar asta) trebuie sa faca acest grup ! Suntem pe
> aceiasi lungime de unda, suntem compatibili ?

De acord. Este adevărat că ce s-a întâmplat, mai ales în ultimele zile
în GSL nu e deloc ce așteptam să văd vreodată de la un astfel de grup.
Totuși, am criticat destul grupul în mesajul precedent și nu vreau să
încep încă o dată cu vechea poveste.

Ioan, degeaba încerc eu să devin mai serios, dacă sunt singur aici.
Degeaba încerc să ajut, dacă sunt probabil cel mai sărac dintre toți de
aici și cu ce pot ajuta deja o fac. Degeaba mă întrebi de unda ta și
compatibilitatea cu grupul, dacă nu vii să ceri aceste lucruri.
Am mai scris, nu așteptați să vină cineva să vă întrebe ce vreți de la
grup. Voi faceți grupul.

--
() Campania Panglicii în ASCII
/\ http://stas.nerd.ro/ascii/