[GSL] [software-liber] Re: Aplicații practice Free Software

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Joi Iun 4 23:47:25 EEST 2009

Salut tuturor,

Voi interveni si eu in discutie - desi sunt atatea reply-uri la
reply-uri ca nu se mai intelege nimic. O sa incerc sa deblochez...

Mentionez din start ca eu nu-s programator si nici web designer, ci
administrator de retea. Pot contribui cu o documentatie, cu instalari,
cu promovare Linux, cu help desk si suport, cu discutii cu newbies -
chiar fac toate astea zilnic - dar nu va asteptati sa scriu cod.

De asemenea, imi place foarte mult sa tin prezentari "la tabla" -
vorbesc usor in public.

Revenind - bref:

1. Inteleg ca Ioan solicita ca cineva sa se uite peste o aplicatie
XForms pe care el deja a scris-o pentru Declaratia 394.

O sa incerc sa fac chestia asta in week-end, desi nu sunt sigur ca stiu
ce plugin imi trebuie pentru Firefox (pe Fedora). (Ma instruiti, please?)

2. Cred ca aplicatia ar trebui testata detaliat de un contabil, eu mi-as
da cu parerea ca primaru' ;-)

3. Chiar si asa, asum ca aplicatia lui Ioan e suficient de compatibila
cu cerintele celor de la Finante (daca nu, poate fi imbunatatita). Ce
ati propune sa facem in continuare ?

4. Aplicatia lui Ioan e GPL ? Presupunand ca e OK, cine si in ce
conditii o poate folosi ?

5. Aplicatia, fie ea rich-client sau online, e simplu de instalat (nu
vad nici un contabil dezarhivand tar.gz-uri  ;-)  ) ? Este cross-platform ?

6. Imi scapa intelesurile referirilor la „serpasi” si „lupi tineri”. Am
senzatia ca va referiti la niste idei schimbate intr-o discutie pe care
n-am urmarit-o.

Parerea mea este ca GSL se afla pe un drum bun daca nu incearca sa-si
formalizeze prea rigid structura si ierarhia. Singurul lucrul care ne-ar
trebui ar fi personalitatea juridica, dar asta EXCLUSIV pentru a putea
beneficia de fonduri, 2% din impozite, etc. In rest, putem lasa
lucrurile exact asa cum sunt.

Orgoliile intre distributii sunt useless. Eu, unul, folosesc cu placere
atat Fedora (pe care, ca inginer, o prefer), cat si Ubuntu, Debian,
Kiwi, CentOS, Xubuntu, etc. Fiecare distributie are targetul ei. Ubuntu,
de exemplu, este de NEINLOCUIT daca vrem, intr-adevar, sa atragem
actualii useri Windows. Special mi-am instalat distributii diferite pe
statii diferite (Fedora pe laptop, Ubuntu pe statia fixa de la birou,
CentOS pe servere etc.) ca sa am ceva in comun cu fiecare distro, sa pot
studia si sa pot oferi suport tuturor.

Cresterea comunitatii Linux din Romania, prin orice mijloace, e un
obiectiv central (persoane fizice si business-uri). Altfel, vom continua
sa purtam discutii sterile intr-un grup de 20 de insi pasionati...

Astept niste raspunsuri punctuale (pareri) la intrebarile formulate mai
sus, ca sa vedem cum miscam lucrurile mai departe.

Cu prietenie,
Razvan