[GSL] [software-liber] Re: Aplicații practice Free Software

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Vin Iun 5 15:36:31 EEST 2009

Salut Razvan. Incerc sa re-lamuresc inline.
> Voi interveni si eu in discutie - desi sunt atatea reply-uri la
> reply-uri ca nu se mai intelege nimic. O sa incerc sa deblochez...

Nu cred ca trebuie deblocat nimic. Trebuie doar un mic efort de rabdare
si intelegere. Incercati si sa faceti conexiuni, dar si sa cititi tot ce
am spus.
> Mentionez din start ca eu nu-s programator si nici web designer, ci
> administrator de retea. Pot contribui cu o documentatie, cu instalari,
> cu promovare Linux, cu help desk si suport, cu discutii cu newbies -
> chiar fac toate astea zilnic - dar nu va asteptati sa scriu cod.

E nevoie desigur si de aceste contributii. In ce v-am cerut eu aici insa
nu e nevoie de stiut programare si de scris cod, ci de un pic de
atentie, de interes si incredere.
> 1. Inteleg ca Ioan solicita ca cineva sa se uite peste o aplicatie
> XForms pe care el deja a scris-o pentru Declaratia 394.
>
> O sa incerc sa fac chestia asta in week-end, desi nu sunt sigur ca stiu
> ce plugin imi trebuie pentru Firefox (pe Fedora). (Ma instruiti, please?)

Exact asta ai de facut, si-o sa vezi ca nu-i nevoie de niciun ajutor.
Citeste. Daca ceva chiar nu merge, striga si-o sa primesti ajutor.
> 2. Cred ca aplicatia ar trebui testata detaliat de un contabil, eu mi-as
> da cu parerea ca primaru' ;-)

Dupa cum am mai spus, este vorba de un exemplu, de o mostra a ceea ce se
poate face cu XForms. Am inteles ca sotia lucreaza in domeniu, incercati
o comparatie cu originalul dela finante. Cand reusim sa scriem direct
din XForm fisierul CSV (formatul si concatenarea nu-i o problema), o sa
se poata face validare chiar cu programul lor. Deocamdata suntem blocati
la aceasta problema tehnica pentru care ar fi utila si acea lista de
discutii de care vorbeam (si bineinteles de participanti !). Dar eu cred
ca puteti fi impresionati de simplitatea solutiei si pana-n acest punct.

> 3. Chiar si asa, asum ca aplicatia lui Ioan e suficient de compatibila
> cu cerintele celor de la Finante (daca nu, poate fi imbunatatita). Ce
> ati propune sa facem in continuare ?

Citeste ce am propus, si aici, si altadata, despre portalul/registrul de
documente XDOC !

> 4. Aplicatia lui Ioan e GPL ? Presupunand ca e OK, cine si in ce
> conditii o poate folosi ?
>
> 5. Aplicatia, fie ea rich-client sau online, e simplu de instalat (nu vad nici un contabil dezarhivand tar.gz-uri  ;-)  ) ? Este cross-platform ?

Of, of, ce simplu ar fi daca ati citi cu atentie ! Si cat de repede am
inainta cu implementarea open-source !

> Cresterea comunitatii Linux din Romania, prin orice mijloace, e un
> obiectiv central (persoane fizice si business-uri). Altfel, vom continua
> sa purtam discutii sterile intr-un grup de 20 de insi pasionati...
>
> Astept niste raspunsuri punctuale (pareri) la intrebarile formulate mai
> sus, ca sa vedem cum miscam lucrurile mai departe.

Si eu astept mai mult decat vorbe si pareri, si decat initiative ramase
la stadiul de puncte pe ordinea de zi, si decat citit din 5 in 5 randuri !

Ioan