[GSL] Invitatie la povestit...

Cristi Măgherușan majeru la gmail.com
Sâm Iun 6 12:36:16 EEST 2009

2009/6/5 Mihai Jalobeanu <jalobeanu la gmail.com>:
> Splendid. O informație deosebită, o notă de optimism.
> Incerc sa dau de profesorul Candale, presupunând că dânsul și elevii
> săi n-au aflat încă de "Informatica la Castel" și de concursul
> ProInfo, dedicat în primul rând folosirii Linux și instrumente FOSS în
> școală. Dacă mai știți de astfel de "oaze", sau exemple de bune
> practici (ce urât sună), este important să le cunoaștem, să le facem
> cunoscute și celorlați profesori și directori, inspectori,..
>
> Mihai.

Salut,

Ma bucur sa aud de dl. Candale, care si mie mi-a fost profesor de
informatica in timpul liceului si a fost printre primii care m-au
indrumat in directia FLOSS.

Revenind on-topic, sa stiti ca nu sunteti singuri pe lume ;-)  Anul
acesta am fost implicat si eu in procesul educational. La noi in
Universitatea Tehnica din Cluj este folosita pe scara larga aplicatia
Moodle, cativa profesori au instalat-o pe cont propriu acum ceva
vreme. Din cate stiu eu pana acum Dl. Adrian Colesa si dl Dorian
Gorgan si colectivele dansilor o aveau, iar de cateva luni am
instalat-o pe un server si am configurat-o astfel incat oricine
doreste sa poata sa intre cu contul de student/profesor. Nu e foarte
bine pus la punct din lipsa de timp, si ne-ar prinde bine o traducere
completa si verificata in romana *hint celor care vor sa traduca
licente :-)*, dar este utilizabil daca investesti putin timp si
rezultatele sunt pe masura efortului investit. Sunt cateva materii
unde laboratoarele se fac 100% pe linux, si toate serverele noastre
ruleaza sisteme de operare cum ar fi Ubuntu, Debian, Gentoo, FreeBSD
sau NetBSD, dar asa cred ca e peste tot.

La noi  mai este in lucru un proiect de hosting de proiecte git cu
indefero pe care sa il poata folosi studentii pentru proiecte proprii,
dar inca nu e integrat cu baza de date de utilizatori fiindca avem
nevoie de un plugin de autentificare cu LDAP. Plugin-ul speram ca o sa
fie dezvoltat pe timpul verii de catre doi studenti ca si activitate
pentru practica.

Numai bine,
Cristi