[GSL] FW: TIC-Lobby: ONG

Sm Iun 6 12:49:52 EEST 2009

Bună,

Văd că pe tic-lobby începe să se miște ceva în direcția unei asociații
pentru promovarea de software liber/standarde deschise.

http://groups.google.com/group/tic-lobby/browse_frm/thread/ae9938e2ea4d3cb6

Pentru a evita fragmentarea comunității cred că ar trebui să ne unim
eforturile ACUM.

Salutări,
Andrei

----- Forwarded message from Doru Ilasi <doruilasi la gmail.com> -----

Date: Fri, 05 Jun 2009 10:28:40 +0300
From: Doru Ilasi <doruilasi la gmail.com>
To: tic-lobby la googlegroups.com
Subject: TIC-Lobby: ONG
Sender: tic-lobby la googlegroups.com

Salut tuturor,

Ca sa scurtam vorba lunga :

Dorim sa fondam un ONG care sa poata pune un puct de vedere oficial la
nivelul guvernului si care in masura in care se va putea (ca stiti
fiecare cum e lumea) sa fie si oarecum reprezentativ :

- sa strangem un consiliu sa-i spunem tehnic care in mod democratic si
transparent sa FIE IN STARE (nu doar sa discute) sa formuleze si sustina
solutii tehnice fezabile OPEN SOURCE cu impact national.
- acest (hai sa-l numim consiliu tehnic open source CTOS) trebuie sa
adune atata expertiza si fel de oameni, incat oricat si-ar dori o
corporatie sau institutie sa nu-si permita sa-i plateasca. Si daca si-ar
permite, acestia trebuie sa fie atat de liberi la minte incat sa nu se
vanda. Cam plastic m-am exprimat aici, dar doresc sa ma fac bine inteles.
- acesti oameni nu trebuie sa ridice nici un semn de intrebare asupra
probitatii lor morale si profesionale, sa aibe o experienta si/sau
contributie probata in domeniul Open Source. In limite umane desigur :
altfel nimeni nu e perfect. De acord cu ideea de a accepta si oameni
care inca n-au realizari OS dar incep sa aibe de acum incolo. Exclus
Microsoft, Oracle si asemenea.

- in afara deciziilor care trebuie sa treaca prin votul final al CTOS
daca cineva doreste ca ideea sa-i poarte recomandarea mai trebuie :
  - sa existe un consiliu consultativ care sa acopere cunostinte asupra
unor domenii legate ( INVATAMANT, legislatie, media, politica,
administratie, .... lista e deschisa) : si desigur un mecanism de vot
care sa-i permita intr-o doza de majoritate nu sa opreasca dar sa nu
subscrie la o decizie luata.
  - sa existe un mecanism consultativ care sa stranga si disemnize
informatii la nivelul intregii comunitati.

- trebuie sa existe un mecanism de excludere si autocritica publica
pentru cei care au consimtit de buna voie sa participe dar care deraiaza
de la pricipii fara sa fi trecut peste vre-un macaz de a carui schimbare
stie toata lumea.

NU UITATI : discutam de contributii la Open Source nu la Microsoft
Enterprise Corporate Mega Server (o spun cu tot discernamantul) si
plecam de la principiul ca nu e nimeni atoatestiutor.

Oamenii PE CARE EU PERSONAL II CUNOSC si pe care mi-am permis sa-i invit
in particular sa participe la acesta :

Deja confirmati : Romi Maier (IT, media), Constantin Teodorescu (IT -
macrosisteme), Stefan Rapas(IT - telecomunicatii), Doru Ilasi (IT - baze
de date, macrosisteme)
Spijina ideea din afara tarii : Lucian Savliuc (IT - macrosisteme
administratie), ... vor mai apare cateva nume aici
Mai sunt cateva trimise deja, mai trimit si altele. va tin la curent o
data ce am adeziunile primite.

Pentru ca nu toata lumea cunoaste pe toata lumea, precizati domeniul
dvs. de expertiza in care doriti sa activati sau contribuiti asa cum am
facut-o mai sus.
Va invit pe cei doritori sa va exprimati idei, comentarii, dorinta de a
participa, si orice alt punct de vedere privind cele de mai sus.

Organizati va rog comentariile prin tag-uri relevante inscrise la
subiect: idei de tag in subiect : ONG - adeziune, ONG - obiective
propuse ...

Incercati pe cat posibil sa fiti constructivi : nu aduceti in discutie
lucruri s-au intamplat deja. Nu ca n-ar fi bine sa invatam din trecut,
dar efortul de a gasi cai de rezolvare pentru ceea ce poate fi facut e
prioritar.

Multumesc,
Doru Ilasi