[GSL] FW: TIC-Lobby: ONG

doruilasi doruilasi la gmail.com
Sâm Iun 6 19:51:54 EEST 2009

Salut Stas,

On Jun 6, 1:36 pm, Stas SUSHKOV <s... la nerd.ro> wrote:

> Salut,
> și mulțumim pentru atenționare.

Am aflat de la Marius Popa dupa Eliberatica, apoi de la Alina de
software-liber. Multumesc Andrei pentru ochiul atent.
Sunt si eu (un) om, nu le pot face pe toate intr-o zi.
Ma bucur insa ca ceea ce am facut a atras atentia.

> Unicul lucru de care au uitat în obiectivele lor este promovarea
> Software-ului Liber. Domnii de acolo își doresc un consiliu, voturi,
> ONG, însă scopul adevărat aduce mai mult a „crearea unei instituții
> să-mi apere firma care folosește Free Software pentru că cu aia pot face
> bani”.

Ai intuit corect scopul institutional.
Nu stiu daca toti vor un consiliu si n-am nici o garantie ca va fi
unul : o fi propunerea mea dar nu pot sa ma inham singur la o astfel
de treaba. Prin urmare trebuie ca toata lumea care subscrie sa-si dea
cu parerea : majoritatea va decide ce si cum. Desigur, exista si
libertatea de a alege majoritatea si nu exista vre-o obligatie sa
existe doar una. S-ar putea sa iasa mai multe. sta nu inseamna ca
putem participa doar la una.

Ma indoiesc (nu exclud) sa existe vre-un gainar in stare de asta : sa
incaseze bani pentru free software. Eu inca n-am intalnit.

> Nu s-a pus problema:
> * mediatizării Software-ului Liber
> * încurajării software-ului liber în educație ca proces, nu unelte
> * dedicarea resurselor și ambițiilor spre crearea, sau îmbunătățirii
> evenimentelor FLOSS în România

Of mai Stas, mai era cazul sa scriem asta ? Chiar asa ?

> * apărarea intereselor studențești în facultăți pentru folosirea
> FLOSS-ului (DA, am materii la care mi se cere Windows la facultate!).

Crezi ca s-ar putea realiza asta altfel decat institutional ? Solicita
te rog o audienta la primul ministru ca e de la voi.
Spune-i cu toata taria si bunavointa ca tu si baietii de la GSL v-ati
gandit la altceva : ia sa te vad, ce crezi ca va raspunde ?

> * crearea unui proiect național ce s-ar ocupa de dezvoltarea și
> întreținerea unor unelte Free Software pentru orice domeniu din România

Buna idee. Cand incepem ? etc...? As mai putea pune vre-o zece
intrebari la care n-ai raspuns. Si daca nu recunosti, simti asa in
sfletul tau ca am un sambure de dreptate, nu ?

> Și lista poate continua.

Orice lista poate continua. Scopul nu e sa producem liste. Toata lumea
stie sa faca liste.

> Cele scrise mai sus sunt doar o părere personală și nu reprezintă opinia
> unei instituții sau a grupului.
>
> Eu mai aștept în privința unirii forțelor cu colegii de pe TIC-lobby. Nu
> mi se pare ok direcția expusă.

Ai rabdare sa discutam si sa ne lamurim inainte sa dai un verdict.
Poate nici mie nu mi se pare ok aia in care vreti voi sa mergeti (nu e
asa : e doar un exemplu de atitudine): dar nu-mi iau lopatica si plec
la nisip fara sa incerc sa lamuresc.

vezi mai jos, poate lamurim.

Doru