[GSL] FW: TIC-Lobby: ONG

doruilasi doruilasi la gmail.com
Sâm Iun 6 20:20:13 EEST 2009

Salut Lucian,

On Jun 6, 4:14 pm, Lucian Oprea <oprea.l... la gmail.com> wrote:
> E foarte bine ca nu esti de acord cu mine [?]. Am citit mesajul tau de pe
> TIC-Lobby.
> Nu cred ca ei stiau de existenta GSL. Din adeziuni am vazut ca multi
> reprezinta firme. In afara de Jani si Lucian nu cunosc altii, momentan.

Stiam, dar nu e relevant in rezolvarea problemei.

> Am spus ca e bine ca apar mai multe asociatii/ONG-uri deoarece, eu personal,
> nu cunosc nici una. Poate ar fi bine, ca cei care cunosc sa le enumere si
> eventual niste link-uri pentru a vedea activitatea.

Bine si inteligent ar fi sa apara ma multe : inceputul e greu.

> Momentan, GSL incearca sa aduca la aceeasi masa de discutii toate
> comunitatile din Romania si sa promoveze proiectele la care acestea lucreaza
> astfel incat, atunci cand este cazul, sa isi uneasca fortele. Acest lucru nu
> se face peste noapte.

Excelent : asta e ideea.

Citez acum din raspunsul deja dat :
Competenta este in fapt cea pe care o cautam in aceste momente. Acesta
competenta trebuie sa lucreze institutional tocmai pentru a crea,
propune si gestiona oportunitati care sa puna in valoare TOATE
comunitatile.
Nu o privi te rog ca pe o centralizare planificata a muncii
comunitatilor : in opinia mea asta ar distruge bazarul si e o
strategie gresita (va rog opinii). Trebuie sa privesti totul ca pe un
coagulator de oportunitate intr-un mediu atat de disruptiv cum este
bazarul.
Unirea fortelor (atentie, a fortelor) este imperios necesara. Doar
apelul e facut pentru expertiza nu ?

Ei, unirea fortelor ar fi un mare pas, dar nu e suficienta : sa zicem
ca am devenit eigibili. Trebuie sa creem mecanismele ca FLOSS sa
ajunga acolo unde trebuie : la utilizatorul final, fie ca e de stat
fie ca e privat.
Altfel, o sa producem o gramada de ceva bun si la final ne dam seama
ca nu avem consumatori. Voi lucrati des la lucruri pe care nu le va
folosi nimeni niciodata ?

> Pe de alta parte, asociatia care se doreste sa se faca pe TIC-Lobby este
> formata din diferite persoane de la diferite firme si nu numai, care doar
> vor promova open source si vor incerca sa prezinte fenomenul open
> guvernantilor. Am inteles ca vor prelua ROSI.

ROSI pentru asta a fost creeat acum cativa ani. Cei care l-au initiat
ne-au acordat increderea ca-l vom folosi etic si corect.
Multumim grupului de initiativa ROSI (rosi-talk la googlegroups.com).

> Deci, cele doua grupari activeaza in principiu in acelasi domeniu - open
> source - dar au scopuri diferite. Bineinteles, ca exista si scopuri comune:
> promovare open source peste tot, introducerea open source in administratie,
> etc.
>
> De aceea, consider ca acum ar fi mai potrivita o legatura stransa intre cele
> "organizatii" si nu contopirea lor, astfel incat noi sa ii ajutam acolo unde
> nu pot ei si invers.

Fara colaboarea de acest fel si fara sa miscam catre acest fel de
colaborare cat mai multe din grupurile FLOSS ceea ce ne straduim sa
facem nu va avea efectul scontat.

Doru