[GSL] FW: TIC-Lobby: ONG

doruilasi doruilasi la gmail.com
Dum Iun 7 17:18:08 EEST 2009

Salut Alin,

> Doar acum ti-am vazut mesajul, nu mai am rabdare sa le citesc pe
> toate, si pot sa zic ca nu imi place cum pui problema.
> Eu unul salut initiativa de pe tic-lobby, la cat mai multe. E evident
> ca miscarea open source nu o sa miste de nici un fel la noi in tara
> fara interese financiare.

Ba s-ar putea sa se miste si asa. In general, pentru binele evolutiei
e bine sa se miste oricum. Dar nu e de loc ceea ce mi-am propus
personal (ostentativ nu?).

> E foarte bine ca oameni cu firme (cu bani) sunt interesati sa
> investeasca in asa ceva, ma face sa sper ca in viitor o sa pot fi
> angajat sau angajator intr-un astfel de mediu.

Banii crede-ma ca n-au nici o relevanta in discutie. Nu la capitolul
finantare. De restul trebuie sa ne ocupam.

> Sa fie clar pentru toata lumea, cum zicea doamna profesor Irina
> Athanasiu firmele sunt facute sa faca bani nu sa hraneasca saraci.

Cam da. Nu de alta, dar daca vede altcineva lucrurile altfel, poate sa
ma infieze/angajeze si pe mine. Vin deindata.

> Faptul ca noi am inceput grupul pentru software liber pentru a apara
> si promova ideologia asta in mediul educational mai mult nu inseamna
> ca nu e nevoie de cineva sa il promoveze in mediul de afaceri. Si nu
> ma refer aici la faptul ca doar folosesc software liber, trebuie firme
> care sa produca si sa intretina astfel de produse si daca se poate
> chiar pentru institutile statului. In momentul ala o sa poti macar sa
> te oftici pe buna dreptate ca tot siveco si soft-urile lor SF castiga
> contracte si ca in scoli se preda doar pe platforme si cu software
> [...]

O sa va rog sa distingem software liber de free beer. E cam pragmatic
ce-ti voi spune acum : atata timp cat munca ta aduce cuiva bani e
normal si de bun simt sa castigi si tu ceva. Nu neparat cat sa fondezi
M$, dar de bun simt nu inseamna nimic.

> Trebuie sa intelegi ca pe undeva, cumva trebuie sa se scoata bani si
> din OSS ca sa poata fi sustinut fenomenul. Asta e societatea
> capitalista in care traim.

Nu cred ca e atat vorba de capitalism cat de ideea incetatenita ca FS
= gratuit. Hm, gresit, la nivelul asta de cultura corectes : FS =
moca. Ca la doamnele alea retardate de la televiziunea poporului.
Si tinand cont de discutiile purtate mai devreme privind firme care au
luat FS si au facut bani : nu cred ca au cerut bani pe FS (eu n-am
intalnit situatia) dar au sadit adanc ideea FS = moca. Mai bine cereau
bani, era mai putin daunator.

Doru