[GSL] FW: TIC-Lobby: ONG

Alexandru Szasz alexxed la gmail.com
Dum Iun 7 20:33:02 EEST 2009

Pe 07.06.2009 12:17, Rus-Rebreanu Alin-Florin a scris:

> Doar acum ti-am vazut mesajul, nu mai am rabdare sa le citesc pe
> toate, si pot sa zic ca nu imi place cum pui problema.
> Eu unul salut initiativa de pe tic-lobby, la cat mai multe. E evident
> ca miscarea open source nu o sa miste de nici un fel la noi in tara
> fara interese financiare.

Bine zis „la cât mai multe”. Așa trebuie să fie, să nu încercăm să
construim catedrala neamului.

Subiectul ăsta e prea lung și greu de citit pentru că unii răspund doar
cu o propoziție.

Eu mă îndoiesc amarnic că pentru promovarea software-ului liber în
România avem nevoie de o asociație. Mă îndoiesc și de faptul că dacă ne
unim (100-200 entuziaști cu timp liber, câți om fi în toată țara) vom
reprezenta un grup de temut. Eu cred că avem nevoie de mai mulți
utilizatori și dezvoltatori de software liber.

Când m-am alăturat GSL m-am pronunțat asupra unei inițiative centrale,
de lungă durată care să funcționeze permanent și care să susțină
grupurile locale. Tocmai de aceea fiecare membru din GSL e membru în cel
puțin o comunitate locală sau una de interes particular.

Cred că zeci de grupuri locale ajutate (nu conduse sau influențate în
vreun fel!) de câțiva membri care se dedică promovării software-ului
liber prin
   * asistență legală
   * asistență în organizarea de evenimente
   * distribuire de materiale promoționale pentru evenimente
   * trimis oameni prin țară, eventual cu acoperirea costurilor pentru a
prezenta la diverse evenimente locale

Hai să nu cădem în plasa în care este acum statul român și să nu
încercăm să creăm o structură centrală care să fie miezul nucii. Cheia
este răspândirea în toată țara. Pentru că dacă este un subiect sensibil
și e nevoie de o demonstrație de forță, 100-200 de oameni nu vor însemna
nimic! În schimb dacă fiecare grup local poate aduna 50-100 de oameni
asta este extraordinar.

Am mai insistat ca obiectivul principal al grupul *pentru software
liber* să fie promovarea software-ului liber. Dar nu prin lobby din
partea noastră, celor care ne dedicăm activității grupului (vezi
enumerările de mai sus), ci prin comunitățile locale.

Nu cred că poți promova software liber dacă nu ești implicat măcar
într-un proiect de software liber.