[GSL] TIC-Lobby: ONG

Cristian Secară orice la secarica.ro
Lun Iun 8 00:50:28 EEST 2009

On Sun, 7 Jun 2009 16:51:57 -0400, rs rs wrote:

> Tic-lobby este una din listele unde nu poți să mergi să spui că
> OpenOffice.org este o soluție software acceptabilă pentru că-ți sar în
> cap o serie de fanboys Microsoft.

Eu nu am cunoștință despre așa ceva și sunt abonat acolo de prin 2003.
Dimpotrivă, *ca zgomot* este invers, numai că treaba se rezumă la doar
atât: gălăgie.

Când lista era pe Agora erau abonate și personaje care contau într-o
direcție sau alta, acum lista aceea a ajuns *doar* ceeace Tudor Galoș de
la Microsoft a calificat-o odată foarte simplu: useless.
Eu încă îi dau dreptate, sau de fapt mai multă dreptate azi decât
cu ceva vreme în urmă ...

De fapt cred că inițial aura numelui Agora i-a strâns pe cei mai mulți,
acum este doar o listă ca oricare alta, în cel mai bun caz.

> [...] Văd că nimeni pe tic-lobby nu scrie cu diacritice, pronosticul
> meu este că n-aveți idee despre ce vorbesc! Voi folosiți proiectele în
> care suntem noi implicați? Ați auzit de ele? Chiar credeți că merită
> promovate de organizația voastră?

La cine te referi în ultma parte ?

Cât despre diacritice, așa este, dar situația este ceva mai
complicată :)
Unul dintre motivele mutării de pe Agora pe Google Groups a fost o
unealtă defectuoasă de moderare (acolo toate mesajele erau moderate,
din cauza unui agreement cu Agora), care unealtă strica anteturile
mesajelor, printre care declarația de codare, iar acolo unde mesajele
erau scrise cu diacritice UTF-8 ieșeau mesaje de ți-era mai mare dragul
să le citești ...

Ghimpele în coasta lor am fost mai ales eu :) (dar și Dan Matei, de
exemplu), s-a cam lăsat cu tam-tam, am rămas de neclintit și (foarte
important) datorită spiritului deschis și de corectitudine a lui Mircea
Sârbu lista a fost mutată pe GG din motive tehnice.

Mai recent s-au invocat probleme tehnice legate de un cititor de ecran
pe care îl folosește Octavian Râșniță, în special datorită incapacității
acelui cititor de a interpreta ș și ț cu virgule. După o lungă bătălie
de idei și după ce am testat pe propria piele acel cititor am reușit
să-i explic omului cum să configureze cititorul ca să rostească s și t
și lucrurile s-au retras la loc la foc mocnit.

Dar ideea exprimată de tine pare că rămâne rămâne: dacă pentru o idee
simplă și necostisitoare gen scrierea cu diacritice, măcar pentru cei
care au chef de asta (că acolo ideea vehementă era să NU mai scrie
nimeni așa, ca lucrurile să poată funcționa pentru restul), este greu
să mai am/ai încredere că cei de acolo sunt capabili să susțină o idee
(în sens de ideologie) dezinteresată.
Ce-i drept, cu excepții individuale.

Cristi

--