[GSL] TIC-Lobby: Re: Declaratie de intentie - viitorul NGO

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Lun Iun 8 13:18:29 EEST 2009

Doru Ilasi wrote:
> Salut Ioan,

> E si putina hotarare la mijloc si nu-ti ascund asta : acest lucru va
> merge inainte. De acord cu masa critica.

> In opinia mea personala GSL este putin radical pentru ceea ce ne-am
> propus aici : un cadru institutionalizat pentru ca expertiza comunitatii
> (si prin asta forta ei sa se faca simtite).

> Competenta este in fapt cea pe care o cautam in aceste momente. Acesta
> competenta trebuie sa lucreze institutional tocmai pentru a crea,
> propune si gestiona oportunitati care sa puna in valoare TOATE
> comunitatile.
> [...]

Sunt bucuros de cunostinta, Doru. Si oarecum trist ca nu s-a intamplat
mai devreme ! Repet, caut "tovarasi" cu astfel de idei de mai bine de 10
ani.

As avea multe de spus, incerc sa prind esenta si urgentele.

Am fost primul care nu a semnat in alb adeziunea la aceasta miscare, in
mod sigur tocmai pentru ca imi pasa de urmari, de reusita ei. Si cred
ca-i mai important decat sa oficializam o asociatie (cumetrie!) intr-o
saptamana, sa "masuram" bine timp de o luna ! Si decat sa inaintam
orbeste spre fagurele cu miere, sa inlaturam cu rabdare toate
obstacolele ce ne-ar putea pune piedici.

Sper sa avem ocazia (si capacitatea) sa analizam pe parcurs cat mai
profund lucrurile, practic dar si ca ideologie si principii. Personal,
prefer sa raman un habotnic ( dar nu al unor dogme "closed", ci
dimpotriva ! ), decat un misionar orator ipocrit.

Acum, v-as povesti doar doua lucruri:

Primul. Directia pe care merge software-ul de masa (nu vorbim de cel
dedicat, inclus in dispozitive) in ultimii ani este clara spre
open-source. Discutam aceasta idee parca si pe lista TIC-Lobby, si era
clar ca va veni o zi cand folosirea si in Romania a open-source va
ajunge ori o obligatie (vezi directia EU), ori o moda. Ce spuneam atunci
? Ca exista pericolul ca momentul sa fie fructificat de niste
oportunisti ! Prin ce, probabil ca mai stiti, mai banuiti ! Ei bine,
momentul sta sa soseasca !

Al doilea. Prin felul cum s-a facut "descalecarea" acestui grup  aici,
instinctul meu face o analogie cu Revolutia din Decembrie. Greul pentru
ce s-a facut pana acuma - si trebuie sa recunoasca toata lumea ca
aceasta pregatire a terenului, de care v-au amintit si ei in unele
postari aici, era absolut necesara - a fost dus de multimea de tineri
pentru care eu am intervenit. Si nu numai ca li se confisca meritele,
dar se si deturneaza idealurile !

Draga Doru, te rog sa-mi aduci ceva argumente ca nu se intampla asa ceva
! Rationalul din mine accepta si compromisuri, nu sunt exclusivist,
extremist, etc. Fa-ma sa trec peste aceste retineri si gasesti alaturi
un umar la impins caruta. Dar, doar inainte, si nu de-a curmezisul !

Apoi  ... v-a trebui sa ne cunoastem mai bine. Doru, despre tine stiu
poate cel mai putin !

Mereu cu incredere,
Ioan Fericel