[GSL] TIC-Lobby: Re: Declaratie de intentie - viitorul NGO

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Lun Iun 8 18:00:14 EEST 2009

Alexandru Szasz wrote:
> Pe 08.06.2009 13:18, Ioan Fericel a scris:

> Se poate să nu purtăm subiectul ăsta pe două liste ?
> Cine este interesat, se poate abona pe tic-lobby.
> Mie ăsta nu-mi pare un subiect pentru grupul nostru.
> Știam de tic-lobby înainte de a mă alătura GSL, mă duceam acolo dacă
> mă simțeam mai bine acolo.
> --
> Alexandru Szasz

De acord cu tine, Alexandru. Am testat si este functionala lista
rosi-talk la googlegroups.com, pentru care ati primit si voi probabil un
mesaj de inscriere. De acum incerc sa dau numai acolo raspunsuri pe
aceasta tema, incluzand si acest mail. Scuze pentru deranjul cu aceste
mesaje incrucisate pe care eu l-am provocat !

De acord cu tine intrutotul si cu ce ai spus pe un thread paralel ( Re:
[GSL] FW: TIC-Lobby: ONG ) despre rolul grupului si organizare. As vrea
doar sa mai completez ca trebuie sa facem distinctie intre Grup si
Asociatie, nu ca denumire , ci ca organizare. Eu am sustinut, si sustin
in continuare, ideea de unicitate a Asociatiei (ONG ) ca entitate
institutionalizata pentru sustinerea miscarii de adoptare FLOSS in
Romania, despre care vorbea atat de clar si Mircea Sarbu mai devreme. Si
mai aduc un argument, aflat la indemana, pentru aceasta.

Avem in tara inscrise oficial ( certificat, stampila, ... ) poate o mie
de Asociatii pentru Ocrotirea Cainilor. E corect. Fiecare aduna cativa
caini, dar nu se poate ca acelasi caine sa fie "ocrotit" simultan de
doua asociatii ! ( Si totusi ... chiar daca sunt inregistrati si cainii
cu un CNP unic, atata timp cat se primesc bani pe cap de caine, nu bag
mana-n foc ca n-ar fi si dubluri ! )

Daca s-ar crea cate o asociatie la fel de oficializata pentru promovarea
in parte a OpenOffice, Firefox, Fedora, Ubuntu, ... lucrurile ar fi ok,
fiecare are obiectul muncii bine identificat. Dar in momentul cand
cineva face o alta Asociatie pentru Firefox, lucrurie nu mai sunt ok !
Undeva-i o hiba, cineva triseaza !

Cu asociatia pentru FLOSS, care le cuprinde pe astea toate, lucrurile
stau la fel. Un program nu poate fi divizat, tratat diferit, indiferent
de cati utilizatori are. Fie ca-l foloseste Gigel, tanti Mitzi
secretara, domnul rector sau domnul ministru, este acelasi. Eventual pot
face secretarele o asociatie, ministrii una ... Dar astea nu se mai
cheama ca sprijina FLOSS in general, ceea ce se vrea acum aici !

In ce priveste ideea de Grup - fie el de interese, de presiune sau de
simpatie - acestea pot fi oricate, organizate pe nivele sau total
independente. Chiar au farmecul lor. Daca se vrea ca GSL sa ramana la
nivelul acesta, fara "stampila", este foarte bine si asa. Poate fi util
si in acest mod si in continuare. Va rog sa ma intelegeti ca propunerea
mea de reunire a plecat de la discutiile care duceau spre "stampila" !

A, si inca un lucru. Daca la un moment dat ma adresez la singular unei
persoane, as vrea sa ma intelegeti ca de fapt o fac pentru toata lumea
si cred ca subiectul este de interes general, altfel n-as face-o public.

Toate cele bune,

Ioan