[GSL] TIC-Lobby: ONG

doruilasi doruilasi la gmail.com
Lun Iun 8 18:32:39 EEST 2009

Lucian, Cristi,

> Da, până la urmă Cristi o zice mai bine:
>
> "[...] dacă pentru o idee
> simplă și necostisitoare gen scrierea cu diacritice, măcar pentru cei
> care au chef de asta (că acolo ideea vehementă era să NU mai scrie
> nimeni așa, ca lucrurile să poată funcționa pentru restul), este greu
> să mai am/ai încredere că cei de acolo sunt capabili să susțină o idee
> (în sens de ideologie) dezinteresată."

V-au fost moderate posturile ? Scopul ca voi să citiți acele mesaje
era dependent de a le citi cu diacritice ?
Dacă eu ajung să țin spre exemplu la voi o prelegere privind bazele de
date (probabil interesantă) și nu scriu cu diacritice pe tic-lobby
merit o nuia la fund ? O înțepătură se va cuveni. Dar nu lipsă de
respect si desconsiderare (am exagerat deliberat).

> Adică noi ne chinuim să împingem înainte o ideea atât de ezoterică
> precum cea de software liber, iar cei de acolo nu se descurcă cu
> chestii elementare de limbă predate în școala primară. Din păcate 90%
> din ce facem noi se învârte în jurul ideii de diacritice: traduceri,
> documentație, you name it. Cred că trebuie să mai așteptăm, mai apar
> alte păreri, mai apar alte ONG-uri...

Și eu privind firebird.ro am o mare dilemă cu documentația tradusă și
tare îmi vine să-i zic lui Marius că nu merită (pentru că n-aș dori să
credeti ca e joc de gleznă). Dar e un caz particular : oricine are
treabă cu bazele de date cam știe engleză.
Dar în ceea ce faceți voi îți spun de acuma că privind diacriticele
situația e alta : e imperios necesară. Documentația de la Open Office
și interfața în limba română iar e imperios necesară. Fără astea,
discuția despre administrație s-ar încheia înainte de a incepe.
Judecați și voi mai departe cum o fi mai bine să faceți.

Doru