[GSL] TIC-Lobby: ONG

Cristian Secară orice la secarica.ro
Lun Iun 8 19:17:36 EEST 2009

On Mon, 8 Jun 2009 08:32:39 -0700 (PDT), doruilasi wrote:

> V-au fost moderate posturile ? Scopul ca voi să citiți acele mesaje
> era dependent de a le citi cu diacritice ?

S-a încercat în mai multe rânduri să mi se *impună* scrierea fără
diacritice, doar pentru că exista o problemă tehnică (reală) la care
asta ar fi fost cel mai simplu remediu. Și nu vorbim de oarecine de la
internet cafe, ci de specialiști în diverse ramuri IT.
Fără nicio legătură cu diacriticele, de unde știu eu dacă nu cumva
această abordare se va extrapola la orice alt nivel în cadrul acelei
organizații ?

Am mai dat odată exemplul ăsta – am ajutat odată pe un tip din Suedia
care avea o problemă cu un newsletter trimis de firma la care lucra, în
sensul că avea un destinatar care se plângea că vede gândaci în loc de
diacriticele suedeze. Omu' (cel de la firmă) și-a bătut capul în toate
felurile încercând să rezolve problema, mai ales că gândacii respectivi
urmau un șablon fix dar diferit decât standardele de codare uzuale. Pe
mine m-a distrat să identificăm și să rezolvăm problema și am și
reușit (era un bug la o componentă pe server bazată pe Java).
Dacă era la noi, soluția ar fi fost directă: nu mai trimetea cu
diacritice.
Soluția lui a fost corectarea problemei. I se părea de neconceput să
procedeze altfel.
Asta este diferența dintre „noi” și „ei”.

Că mai sunt și la noi din ăștia, da, ok, dar nu am remarcat să fie prea
mulți în categoria asta acolo pe TIC-Lobby.

Mai e acolo unul, Paul Fogarassy, care avea „convingerea că mai întâi
societatea şi la urmă de tot chiar şi Academia vor accepta” *) scoaterea
de tot a diacriticelor din limbă și înlocuirea lor cu sh și tz ca să-i
fie lui mai simplu la programarea aplicațiilor, pentru că încurca
codarea ASCII cu OEM și ANSI, deci firește că ASCII pur era cel mai
convenabil.

*) http://groups.google.com/group/tic-lobby/msg/8e41905f843ee2ce

> [...] Documentația de la Open Office și interfața în limba română iar
> e imperios necesară. Fără astea, discuția despre administrație s-ar
> încheia înainte de a incepe.

Aș vrea să aud asta și din gura celor care și-au declarat adeziunea.

> Judecați și voi mai departe cum o fi mai bine să faceți.

Una din variante ar fi să li se mai dea o șansă de încredere.
Știu și io, poate cu timpul dracul s-o mai fi decolorat.

Cristi

--
Cristian Secară
http://www.secarica.ro/